La Comissió de Cooperació Local de Catalunya, en la sessió de 23 de desembre de 2004, ha aprovat la proposta de planificació quadriennal 2004-2007 del Programa específic de la Diputació de Lleida i la formulació definitiva de les anualitats 2004 i 2005.
Aquesta proposta serà aprovada properament pel Consell Executiu de la Generalitat i publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Pel que fa a les obres de les anualitats 2004 i 2005, la publicació de l’aprovació del Programa suposa l’inici del termini de contractació de les actuacions. La proposta d’obres incloses en les anualitats 2006 i 2007 serà sotmesa novament a informació pública abans de l’inici de cada anualitat.
Per a la gestió del Programa específic, seran d’aplicació les Bases d’execució del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) aprovades per Decret 375/2004, de 7 de setembre. És per això que tots els ajuntaments hauran de presentar els documents obligatoris en la tramitació administrativa de la subvenció als Serveis Territorials del Departament de Governació i Administracions Públiques.
D’acord amb les Bases del Programa específic aprovades per la Diputació, els consells comarcals assumeixen les funcions de seguiment i fiscalització tècnica de les actuacions.
També d’acord amb les Bases, la subvenció es lliurarà directament als ajuntaments, en funció de les quantitats que resultin de les certificacions d’obra o d’altres documents acreditatius de l’execució de l’actuació.
Distribució per municipis (PDF)Bases per a la formulació
Primera. Objecte del programa
Són objecte d’aquest programa les obres i els serveis de competència municipal a què fan referència els articles 66 i 67 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i preferentment, els que l’article 67 considera com de caràcter mínim.
Aquest programa té caràcter territorial i es formula d’acord amb les previsions de l’article 38 i 39 del Decret 189/2003, d’1 d’agost, de convocatòria per a la formulació del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya 2004-2007 (PUOSC).
Segona. Durada del programa
El Programa comprendrà els anys 2004, 2005, 2006, i 2007.
Tercera. Dotació econòmica
La dotació econòmica per al període 2004-2007, és de 13.253.426,57 €.
Aquesta quantitat es correspon amb la meitat de l’aportació prevista en el conveni de col·laboració signat amb el Departament de Governació i Administracions Públiques amb la finalitat de determinar l’aportació de la Diputació de Lleida al finançament del PUOSC.
Quarta. Beneficiaris
Són beneficiaris del programa específic els 231 municipis de la província de Lleida.
Cinquena. Distribució dels ajuts
La quantitat global que comprèn les quatre anualitats es distribuirà entre els diferents ajuntaments, d’acord amb els factors següents:
- 60% mitjançant l’assignació d’una quantitat fixa per municipi.
- 27’5% distribuït en funció del nombre d’habitants del municipi.
- 5% en funció del nombre de nuclis agregats de cada municipi.
- 7’5% segons la superfície de cada municipi.
L’Ajuntament de Lleida, per les seves característiques especials, tindrà una subvenció màxima de 400.000 €.
Sisena. Selecció dels projectes
Per a la selecció dels projectes es prendrà en consideració la demanda inicial dels municipis en la formulació del PUOSC.
En la selecció dels projectes tindran en compte les prioritats municipals determinades en la demanda i s’atorgarà prioritat a complementar el finançament d’actuacions que hagin estat seleccionades en altres programes.
En els supòsits en què no fos possible aplicar les subvencions calculades d’acord amb el que s’estableix a la base anterior per manca de demanda o per haver estat atesa en la seva totalitat en altres programes del PUOSC ja formulats, els ajuntaments, en el període d’informació pública que estableix la normativa del PUOSC, podran presentar al·legacions amb la finalitat d’incrementar la demanda inicial.
A aquests efectes, es reserva un 10% de la quantitat global, per atendre les peticions que es presentin en aquest període d’al·legacions.
Setena. Finançament de les actuacions
El percentatge màxim de subvenció per a cada actuació s’estableix en funció de la població dels municipis, amb els màxims següents:
- Fins a 1.000 habitants, 80%
- De 1.001 a 2.000 habitants, 75%
- De 2.001 a 5.000 habitants, 70%
- De 5.001 a 10.000 habitants, 65%
- De 10.001 a 20.000 habitants, 60%
- Més de 20.000 habitants, 50%
Si la subvenció atorgada inicialment suposa una participació inferior als percentatges indicats, i es produeixen baixes en l’adjudicació, es mantindrà l’import de la subvenció fins a arribar als percentatges màxims sobre el pressupost d’adjudicació.
Si l’ens beneficiari té menys de 1.000 habitants i justifica la seva manca de capacitat econòmica per fer front a la seva aportació, la subvenció podrà arribar fins al 95% del cost total de l’actuació.
Si les obres o serveis es financen conjuntament amb càrrec a diversos programes del mateix Pla o amb subvencions concedides per altres administracions, el sumatori de les subvencions atorgades a una actuació no podrà superar el 95% del seu pressupost.
Vuitena. Gestió econòmica i administrativa
La gestió econòmica i administrativa del programa anirà a càrrec de la Diputació de Lleida d’acord amb el que preveu l’article 38 del Decret 189/2003, d’1 d’agost, de convocatòria per a la formulació del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya 2004-2007 (PUOSC).
La Diputació de Lleida disposarà de la col·laboració dels consells comarcals del territori per a la realització de les tasques de gestió administrativa del programa, d’acord amb els convenis de col·laboració existents amb els ens comarcals.
El lliurament de les subvencions es farà directament als ajuntaments beneficiaris, prèvia acreditació de l’execució de les actuacions mitjançant certificació d’obra o altres justificants de despesa.
Novena. Divulgació del Programa
En totes les obres que es realitzin a l’empara d’aquestes bases, el contractista adjudicatari col·locarà, a càrrec seu, els cartells anunciadors, amb indicació expressa de la participació de la Diputació de Lleida en el finançament de l’obra. Les especificacions i demés aspectes de la regulació dels cartells es regiran per les normes que es contemplin en les bases d’execució del Pla.
Desena. Normativa supletòria
En els aspectes no previstos en aquestes bases, serà d’aplicació el Decret 189/2003, d’1 d’agost, de convocatòria per a la formulació del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya del quadrienni 2004-2007 i demés normativa d’execució.
Lleida, juliol de 2004