1- Organització i gestió de fons documentals: inventari, descripció, classificació i instal·lació adequada de la documentació en els dipòsits documentals del servei.
2- Accés als documents:
- Consulta i informació presencial, telefònica, per correu postal o electrònic i en línia a través del web de la Diputació. Formulari de Contacte
- Reproducció i còpies de documents PS investigadors i per als ciutadans que en l’ús dels seus per als drets sol·liciten còpies que acrediten informació que els ateny o els pertany.
- Recerques documentals per a la mateixa Diputació així com pels ajuntaments de la demarcació de Lleida i altres administracions
- Orientació especialitzada als investigadors en la recerca de documentació dels fons que custodia el Servei d’Arxius, Estudis i Informació de la Diputació de Lleida. També orientació en referència a altres arxius de les 200 comarques lleidatanes i fins i tot d’àmbit nacional.
3- Conservació i protecció del patrimoni documental originat o rebut per la Diputació de Lleida i en col·laboració amb altres administracions i/o particulars en la protecció i conservació del patrimoni documental català.
4- Difusió: organització i col·laboració en activitats de difusió sobre els arxius i la documentació: publicacions, conferències, exposicions, jornades, entre altres.