La voluntat de la Diputació de Lleida per donar servei als ens locals també passa per la implementació i l’actualització de les noves tecnologies, la qual cosa incideix directament en la qualitat del servei que ofereixen, així com en un major estalvi econòmic.
El servei de gestió de multes totalment informatitzat, la introducció de l’e-Administració o la creació d’un codi que permet als ciutadans descarregar-se els rebuts de l’IBI, les escombraries o l’Impost de circulació a través de la web són algunes de les aplicacions i funcions que la corporació lleidatana ha posat en marxa els darrers mesos.
La darrera aposta del Departament de Noves Tecnologies és la instal·lació d’un programa informàtic que facilitarà als ajuntaments la gestió i la tramitació de les factures de forma electrònica. D’aquesta forma, els ens locals podran complir amb la nova normativa que obligarà les administracions públiques a disposar d’un registre electrònic de factures a partir del gener de 2015. Mitjançant aquest programa, que la corporació lleidatana instal·larà sense cap cost als ajuntaments que ho sol·licitin, es podran introduir de forma electrònica totes les factures juntament amb la corresponent informació tècnica i econòmica per garantir una correcta identificació.
A banda dels estalvis evidents, aquest projecte permet acostar l’ús de documents i signatures electròniques a tots els municipis de Lleida, mitjançant un procediment idèntic per a tots els ajuntaments. Fins ara, una seixantena de municipis ja l’han incorporat i es preveu que, en els propers mesos, aquesta xifra augmenti.