Atenció al contribuent

[RoyalSlider Error] No post attachments found.

Les tasques d’atenció al ciutadà es presten tant als Serveis Centrals com a les diferents oficines territorials, a través de la Unitat d’Atenció al Contribuent. Entre d’altres funcions, aquesta Unitat s’encarrega de:

  • Donar informació de caràcter general al ciutadà (períodes de cobrança, documentació a aportar per demanar un benefici fiscal, etc.).
  • Atendre les consultes específiques sobre l’estat de tramitació d’un expedient, sobre la situació tributària d’un contribuent, etc.
  • Tramitar peticions com ara les domiciliacions bancàries de rebuts, el canvi en l’adreça de notificació, etc.
  • Emetre documents de cobrament per tal de poder efectuar el pagament de deutes.
  • Emetre justificants com a comprovant que un deute està pagat.
  • Emetre certificats cadastrals (Punt d’Informació Cadastral) per delegació del Cadastre.
  • Dur a terme l’assistència al contribuent a l’hora de presentar qualsevol sol·licitud, petició o recurs contra actes d’aplicació dels tributs de l’OAGRTL: informant sobre la documentació a adjuntar, iniciant la tramitació del corresponent expedient, registrant l’entrada de la petició, etc.

Un cop la Unitat d’Atenció al Contribuent ha iniciat la tramitació del corresponent expedient, la petició o recurs es trasllada al departament de l’OAGRTL responsable de la seva resolució.