El Servei de Recaptació està format pels Serveis Centrals, l’Oficina Central i les diferents oficines territorials distribuïdes per la demarcació de Lleida, per a una millor gestió i atenció al contribuent.
La recaptació tributària consisteix en l’exercici de les funcions administratives per al cobrament dels deutes tributaris, que es pot realitzar en període voluntari o executiu a través del procediment administratiu de constrenyiment.
Les principals funcions del Servei de Recaptació són les següents:
- La gestió del cobrament (en període voluntari i executiu):
- Dels padrons de rebuts i les liquidacions d’ingrés directe que han estat aprovats pel mateix OAGRTL (en delegació de funcions dels ajuntaments i altres ens públics).
- Dels padrons de rebuts i les liquidacions d’ingrés que han estat aprovats per altres ens públics i dels quals només s’ha delegat la recaptació (en voluntària i/o executiva).
- L’emissió i notificació de la providència de constrenyiment de les liquidacions tributàries per a l’inici del procediment executiu.
- L’emissió i notificació de les diligències d’embargament de comptes corrents, sous, salaris i pensions, béns mobles i immobles…, així com la pràctica de l’embargament en cas de béns embargables.
- La tramitació i declaració de la insolvència del deutor, derivacions de responsabilitat solidàries i subsidiàries, successors, alienació dels béns embargables, etc.
- El seguiment de la possible solvència sobrevinguda dels obligats al pagament declarats fallits; rehabilitar i continuar amb el procediment de recaptació.
- La recaptació dels deutes d’administracions públiques.
- La declaració, en cas procedent, de la prescripció del deute.
- El seguiment dels procediments concursals en cas de concurrència amb el procediment de constrenyiment.
- El seguiment dels procediments amb terceries de domini i millor dret.
- La tramitació i resolució de les reclamacions presentades sobre el procediment de recaptació, així com el control d’execució i seguiment en cas de reclamació econòmica o contenciosa administrativa.
- La tramitació i resolució de les sol·licituds de suspensió del procediment de recaptació.
- La tramitació i resolució de les sol·licituds d’ajornaments/fraccionaments de deutes.
- La tramitació de les devolucions d’ingressos aprovades pels diferents departaments, fruit del procediment de gestió i recaptació.
- La tramitació d’ofici de les devolucions per ingressos en excés.
- La confecció de certificats sobre l’estat dels deutes.
- La comptabilitat amb els ajuntaments que han delegat la recaptació dels tributs locals en l’OAGRTL.