Una trentena d’ens locals (29 ajuntaments i el Consell Comarcal del Segrià) s’han acollit a la línia d’ajuts que va llançar el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb la col·laboració econòmica de la Diputació de Lleida per la contractació de persones que ofereixin el servei d’informació i de gestió dels allotjaments de treballadors temporers.
La Diputació de Lleida col·labora amb el SOC en els costos de contractació de personal per part dels ajuntaments per mantenir el servei d’informació i de gestió dels allotjaments per a treballadors temporers mitjançant una aportació d’entre 50.000 i 70.000 euros depenent de les necessitats que manifestin els propis municipis.
Així ho ha anunciat aquest divendres, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, després de la visita que ha fet al Consell Comarcal del Segrià. Reñé ha estat rebut pel president del consell, Pau Cabré, i després ha intervingut en el consell d’alcaldes.
A la visita també han assistit el vicepresident primer de la Diputació de Lleida, Miquel Padilla; la vicepresidenta de l’IEI i diputada portaveu del grup de CiU, Rosa Pujol; el diputat Antoni Villas; la cap de l’Àrea d’Organització i Gestió, Marlen Minguell; el cap de Relacions amb el Món Local, Joan Eroles, i el coordinador dels Serveis Tècnics, Ramon Lleonart.
Reñé ha explicat que, a data de 21 de juny, aquesta línia d’ajuts ha permès la contractació de 52 persones que ofereixen el servei d’informació i de gestió dels allotjaments de treballadors temporers.
Fins al moment, el pressupost total de la sol·licitud de contractació d’aquests 52 col·laboradors socials ascendeix a 17.505,16 euros i més de meitat dels municipis corresponen a la comarca del Segrià.
Durant el consell d’alcaldes, el president del Consell Comarcal del Segrià ha plantejat la possibilitat d’aplicar un sistema similar de contractació per la gestió de les deixalleries i el president de la Diputació de Lleida ha indicat que estudiarà la proposta.
La contractació de col·laboradors socials per la campanya de la fruita es va posar en marxa com una alternativa davant la impossibilitat de convocar l’oferta de plans d’ocupació per la campanya agrària com a conseqüència de l’eliminació de la partida econòmica per aquests plans per part de l’Estat espanyol en els pressupostos de l’Estat de 2012.
Aquest programa de col·laboració social permet a les administracions públiques l’adscripció de persones en atur, perceptores de prestació o de subsidi per desocupació, a un treball temporal que ha de complir unes determinades condicions.
Les tasques dels col·laboradors socials al front de les oficines municipals de campanya agrària són les d’informar, assessorar i donar suport en matèria laboral i confeccionar els contractes dels temporers
Les feines que porten a terme els col·laboradors socials al front dels allotjaments de treballadors temporers estaran relacionades amb la gestió del centre i la mediació social.
Lleida, 29 de juny de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat