Rosa Fabregat torna a l’IEI per presentar el poemari que completa “La temptació de vol”

ORIpresentacio_llibre_rosa_fabregat_a_liei_editora_2_5736_0_1

El director de l’IEI, Josep Maria Solé i Sabaté, ha participat aquest dijous en l’acte de presentació del llibre “Ancorada en la boira. Obra poètica I (1953-1993)”, de Rosa Fabregat. Aquesta obra completa “La temptació de vol. Obra Poètica II”, que l’autora ja va presentar a l’IEI el passat mes d’abril.

Durant la presentació, el director de l’IEI ha destacat el nivell literari de Fabregat, tan en prosa com en poètica. “Un nivell altíssim que ha mantingut durant 50 anys”, ha explicat Solé i Sabaté, que també ha destacat de l’escriptora el seu reconeixement a nivell nacional i internacional.

L’acte, que s’ha celebrat a l’Aula Magna de l’IEI, també ha comptat amb les intervencions del degà de la Institució de les Lletres Catalanes, poeta, traductor i crític literari, Francesc Parcerisas; del doctor en Filologia Catalana i professor de la UdL, Albert Turull, i del director de Pagès Editors, Lluís Pagès. A l’acte també hi ha assistit la vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol.

‘Ancorada en la boira. Obra poètica I (1953-1993)’ representa la finalització del projecte de recopilació de la poesia de Rosa Fabregat, que va començar amb el volum ‘La temptació de vol’.

Aquest últim volum recull de forma cronològica els primers poemaris publicats i tres poemaris inèdits: ‘Ancorada en la boira’- que dóna títol al volum- ‘Càbala’, i ‘Cant dels orígens’, al•legoria de la creació i l’origen de la vida.

A més, es publica un petit poemari titulat ‘Darrera del cancell’, dos poemes llargs- ‘Traieu-me el blau’ i ‘Madona Bruna’- i la recopilació dels poemes dispersos.

Lleida, 7 de febrer de 2013
 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat