Reñé inaugura dues actuacions de la Diputació de Lleida a l’Alt Urgell per valor d’1M€

ORIjoan_rene_inauguracio_consultori_organya_002vr_editora_2_6139_0_1

ORIjoan_rene_tall_cinta_peramolavr_editora_2_6139_1

ORIjoan_rene_inauguracio_carretera_peramolavr_editora_2_6139_2

El president de la Diputació de Lleida inaugura el consultori mèdic d’Organyà i les obres d’arranjament de la carretera LV5118a, de la C-362 a Peramola, i de la LV5119, de la C-362 a Tragó

Reñé destaca la importància dels equipaments de proximitat per donar el millor servei als ciutadans visquin on visquin

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha inaugurat aquest dimecres el nou consultori mèdic d’Organyà, en el marc de la visita que ha fet a la comarca de l’Alt Urgell.

L’equipament ha comptat amb la col•laboració econòmica de la Diputació de Lleida per al seu finançament. Concretament, la institució hi ha col•laborat amb més de 800.000 euros, que correspon al 85% de la inversió. El Servei Català de la Salut ha assumit el 15% restant dels 986.173,20 euros totals.

L’acte ha comptat també amb la participació del director dels Serveis Territorials de Salut a Lleida, Josep Pifarré, i de l’alcalde d’Organyà, Antoni Fiol.

En declaracions als mitjans de comunicació, Reñé ha explicat que es tracta de dues actuacions que responen a la voluntat de la Diputació de Lleida de dotar els petits municipis d’aquells equipaments necessaris pels ciutadans perquè tinguin els millors serveis des de la proximitat.

El centre sanitari, ubicat al carrer Capella de Sant Josep, disposa de 254 metres quadrats útils i consta de 4 consultes (1 de medicina general, 2 d’infermeria i 1 de pediatria), recepció, administració, arxiu, 2 dormitoris, vestidor, 2 lavabos, magatzem i neteja.

El consultori compta amb un metge de família, una infermera, un pediatra, una treballadora social i una unitat d’admissió i atenció a l’usuari.
De les noves instal•lacions destaquen el sistema de terra tèrmic radiant i, especialment, la producció d’energia mitjançant la geotèrmia. L’edifici està soterrat, amb una sola façana a la via pública i dues façanes als corresponents patis interiors d’il•luminació i ventilació, rodejats pels murs de contenció de terres dels tres laterals enterrats. En aquest sentit, el president de la Diputació de Lleida ha puntualitzat que es tracta d’una obra que “amb la crisi econòmica actual potser no s’hauria pogut fer, però que està pensada amb un criteri de sostenibilitat important que tindrà el seu retorn econòmic” amb l’eficiència energètica que s’obtindrà a mig termini.

D’altra banda, Reñé ha indicat que la Diputació hi destina 17 milions d’euros aquest any 2013 a equipaments sanitaris, entre els quals hi ha el nou consultori mèdic d’Organyà inaugurat aquest dimecres, una actuació a l’Hospital de la Seu d’Urgell o l’ampliació i reforma del CAP de Pont de Suert, a l’Alta Ribagorça, amb una aportació de 927.000 euros.

“Es tracta d’una ampliació i reforma del CAP que es fa en col•laboració amb Salut i els ens locals i comarcals amb l’objectiu de millorar l’assistència sanitària al territori”.

Millora de les carreteres d’accés a Peramola i Tragó

En el marc de la visita a l’Alt Urgell, el president de la Diputació de Lleida també ha inaugurat les obres d’arranjament de la carretera LV5118a, de la C-362 a Peramola, i de la LV5119, de la C-362 a Tragó.

Aquesta actuació ha estat adjudicada per 220.708,10 euros a l’empresa a M i J Gruas i les obres han consistit en la millora del drenatge profund, l’eixamplament lateral de la plataforma, l’afermat i la senyalització horitzontal corresponent.

A la carretera LV-5119 també s’ha ampliat la zona d’intersecció amb la carretera C-362 millorant els moviments d’entrada i sortida. A la carretera LV-5118a també s’han pavimentat els accessos a dos camins adjacents del marge dret de la via.

Lleida, 30 d’octubre de 2013
 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat