Reñé destaca el potencial del turisme actiu i dels esports d’aventura, amb un impacte econòmic de 76 M€

Reñe_temporada_turisme_actiu_004_SLI

Presentació de la nova temporada de turisme actiu i d’esports d’aventura

Reñe_temporada_turisme_actiu_001_SLI

Presentació de la nova temporada de turisme actiu i d’esports d’aventura

Un total de 234 empreses inicien la temporada aquest 2015, que representen un creixement d’un 5% respecte al nombre d’empreses de l’any passat

L’impacte econòmic d’aquest sector és de 76 milions d’euros i els esports d’aventura donen feina a 1.800 persones

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha destacat el potencial que representa el turisme actiu i els esports d’aventura per a les comarques lleidatanes, ja que compten amb una llarga tradició i un creixement sostingut que permet mantenir el seu lideratge a nivell de l’Estat espanyol.

Així ho ha manifestat Reñé aquest dimecres en la presentació de la nova temporada, que s’ha fet a Llavorsí coincidint amb les vacances de Setmana Santa.
Reñé ha indicat que aquest any “tenim una Setmana Santa primerenca que permet compaginar l’inici de l’oferta de turisme actiu amb el final de la temporada de neu”. Aquest fet, ha afegit, permet als visitants trobar una gran oferta d’esports de tot tipus, juntament amb un paisatge excepcional.

La temporada 2015 de turisme actiu i esports d’aventura a la demarcació de Lleida s’ha iniciat amb 234 empreses, distribuïdes pel conjunt de les 13 comarques lleidatanes, que ofereixen una cinquantena d’activitats de terra, d’aire i d’aigua. Aquesta xifra suposa un increment d’un 5% respecte a l’oferta de l’inici de la campanya de l’any 2014.

L’impacte econòmic d’aquest sector al 2014 és de 76 milions d’euros (considerant els ingressos procedents de l’activitat mateixa, l’allotjament i la restauració), que representa un increment d’uns 10 milions més respecte 2013.

Reñé ha explicat que els esports d’aventura van donar feina a 1.807 persones i la temporada 2014 es va tancar amb la contractació d’uns 625.000 serveis. En aquest sentit, les previsions per aquesta nova temporada són les de poder arribar als 660.000 serveis, la qual cosa voldria dir un augment pràcticament del 6% en la contractació de les activitats de terra, aire i aigua.

El president de la Diputació de Lleida ha manifestat sentir-se com satisfet i orgullós de l’oferta que ofereix el Pirineu lleidatà.

Més empreses de turisme actiu i 625.000 serveis la temporada 2014

Segons l’estudi que porta a terme el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, de les 234 d’empreses de turisme actiu i esports d’aventura que avui en dia ofereixen els seus serveis en el conjunt de la demarcació de Lleida, 185 pertanyen a la zona del Pirineu i Prepirineu i 49 a la plana de Lleida.

L’increment d’empreses d’aquest any 2015 s’ha produït a les comarques del Pirineu, que han passat de 174 l’any 2014 a 185, amb un creixement d’un 6%, motivat d’una banda per la creació d’empreses noves i també per una major diversificació d’algunes, que han afegit activitats i propostes de natura i de turisme actiu i esports d’aventura a les activitats d’hivern que oferien fins ara.

La temporada 2014 es va tancar amb la contractació d’uns 625.000 serveis, una xifra que va representar un creixement d’un 5% més que l’any 2013 amb 305.000 serveis contractats d’activitats d’aigua, 315.000 de terra i unes 10.000 d’aire.

El ràfting va continuar essent el producte estrella de les diferents modalitats de turisme actiu i esports d’aventura durant l’any 2014, amb uns 145.000 serveis contractats, seguit del descens de barrancs amb poc més de 105.000 serveis.

Perfil dels visitants

El client que practica activitats de turisme actiu i esports d’aventura a la demarcació de Lleida continua essent majoritàriament de Catalunya amb un 73,4 % del total, sobretot de Barcelona i de la seva àrea metropolitana, seguit del procedent de la mateixa demarcació de Lleida, Tarragona i de Girona.

Un altre 15,4% es desplaça des d’altres comunitats autònomes –bàsicament de Madrid, el País Basc i la Comunitat Valenciana-, mentre que el mercat estranger, que representa l’11% dels clients, és sobretot d’origen francès, holandès i anglès, sense oblidar el client israelià.

Llavorsí, 1 d’abril de 2015

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.70.41.17
premsa@diputaciolleida.cat