Reñé anuncia la visita de premsa israeliana arran dels vols Tel-Aviv- Lleida

ORIjoan_rene_presentacio_vols_arkia_002_editora_2_6333_1_1

ORIarkia_despatx_002_editora_2_6333_0

La posada en marxa dels vols entre Tel-Aviv i Lleida és fruit de la capacitat internacionalitzadora de la Diputació de Lleida juntament amb l’esforç conjunt d’Aeroports de Catalunya i de la companyia Arkia, que té previst portar al Pirineu lleidatà 2.000 israelians el primer any

El president de la Diputació de Lleida ha afirmat que “aquest projecte no s’acaba aquí sinó que és la punta de l’iceberg del que volem que sigui una relació molt intensa en l’àmbit turístic, cultural, identitari i comercial”

Una desena de periodistes dels principals diaris i revistes de l’Estat d’Israel visitaran la setmana vinent durant cinc dies les comarques lleidatanes per convertir-se en prescriptors al seu país d’origen de l’oferta turística de la demarcació.

Així ho ha anunciat aquest dijous el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, en la roda de premsa de presentació dels vols directes entre Tel-Aviv i l’aeroport de Lleida-Alguaire que l’aerolínia israeliana Arkia posarà en marxa a partir del mes de juny.

La presentació també ha comptat amb la participació del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora general d’Arkia, Orly Peleg.

En la seva intervenció, Reñé ha indicat que aquesta és una de les accions desenvolupades per la corporació per tal d’internacionalitzar les comarques lleidatanes i també per obtenir un “retorn econòmic perquè el sector turístic tingui encara més consistència a la demarcació lleidatana”.

El president de la Diputació de Lleida ha explicat que “l’acord amb la companyia Arkia i amb Aeroports de Catalunya és fruit d’aquesta voluntat de recerca de nous horitzons econòmics que ara ens porta a una intensa acció de promoció”.

Per al mercat israelià, Lleida és exportadora de fruita, productes d’origen animal i vegetal, maquinària agrícola, tecnologia, productes químics i matèries plàstiques; així com també, paper i cartó, entre d’altres. Per tant, més enllà del sector turisme, aquesta estratègia de visualització internacional i d’obertura del territori a un mercat com l’israelià pot ser útil i beneficiosa per tal d’obtenir una més gran rendibilitat econòmica dels sectors més importants de la nostra economia, enfortir les relacions comercials i empresarials ja existents i afavorir-ne de noves.

En aquest sentit, Reñé ha puntualitzat que “aquest projecte no s’acaba aquí sinó que és la punta de l’iceberg del que volem que sigui una relació molt intensa en l’àmbit turístic, cultural, identitari i comercial”.

A més, ha afegit que amb aquest projecte també es “dóna valor a la utilització d’un dels equipaments més importants que tenim” i ha agraït l’esforç d’Aeroports de Catalunya i la bona actitud de la companyia Arkia en tot el procés de negociació.

Previsió de portar 2.000 turistes jueus

La nova connexió s’iniciarà el 27 de juny d’enguany i oferirà 20 vols durant l’estiu (10 d’anada i 10 de tornada) i 20 més durant la propera temporada d’hivern.

La companyia israeliana té previst portar a l’aeroport de Lleida-Alguaire 2.000 turistes jueus des de Tel-Aviv durant el primer any d’operacions, segons ho ha explicat la directora comercial de la companyia, Orly Peleg. Entre els paquets turístics que ja s’han començat a comercialitzar a Israel s’inclouen visites a espais com el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu o Montgarri a la Val d’Aran.

La posada en marxa dels vols també anirà acompanyada d’una campanya promocional en la que la Diputació de Lleida destinarà 60.000 euros i que inclourà l’edició de 20.000 revistes amb l’oferta turística de Lleid, la inserció de publicitat a la seva pàgina web o la instal•lació de tanques publicitàries a l’aeroport de Tel-Aviv. Un impacte publicitari de les comarques de Lleida que arribarà als 100.000 passatgers mensuals que Arkia té a tot el món.

El projecte Perseguits i salvats, factor determinant

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha recordat que aquesta proposta es va iniciar fa vuit mesos amb la presentació del projecte Perseguits i salvats, que ha estat un dels factors determinants perquè l’aerolínia israeliana Arkia aposti per les terres de Lleida com a destinació turística.

El projecte es va concretar a principis d’aquest any amb les visites a les fires de turisme de Madrid i Tel-Aviv, on es van establir relacions amb diferents aerolínies i operadors turístics per operar vols entre Tel-Aviv i l’aeroport de Lleida-Alguaire.

Catalunya és considerada una destinació preferent per al turisme israelià amb el Pirineu de Lleida, en general, i el Parc Nacional d’Aigüestortes, en particular, ja que es comptabilitzen uns 300.000 visitants anuals.

Arkia és la segona aerolínia d’Israel, amb una flota de nou avions que serveixen 50 destinacions a 28 països europeus i a les antigues repúbliques soviètiques.

Alguaire, 8 de maig de 2014

Per a més informació:
Telèfons de contacte: 973.70.41.25
Cap de l’Àrea de Comunicació, Maricel Pujol
premsa@diputaciolleida.cat

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.70.41.17
premsa@diputaciolleida.cat