Reñé anima l’esquí de Lleida a apostar pels escolars davant les “oportunitats” dels Jocs d’Hivern 2026

ORIjoan_rene_presentacio_campanya_neu_001_editora_2_6169_0_1

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, afirma que la candidatura també ha de servir per aconseguir millores en les infraestructures del Pirineu lleidatà

Les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida convenen amb el plantejament que el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha fet aquest dimarts en la presentació de la temporada de neu 2013/2014 i que es basa en la necessitat de fomentar la pràctica d’aquest esport entre els escolars per dinamitzar l’economia i tenir garanties davant d’una nova candidatura olímpica.

“Tots plegats hauríem de generar ofertes adequades i atractives perquè des de les escoles i des de les famílies es practiqués l’esquí d’una forma més intensa i habitual”, ha explicat el president de la Diputació de Lleida.

Per Reñé, l’ajornament de la candidatura de Barcelona als Jocs d’Hivern de l’any 2022 i el nou escenari plantejat per l’any 2026 també ha de permetre millorar les infraestructures de comunicació al Pirineu de Lleida. “Aquest ajornament ha de ser una oportunitat per gestionar i treballar en una aposta olímpica clara per al 2026”, ha puntualitzat el president de la corporació lleidatana.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha llançat aquest plantejament en la presentació de la nova temporada de neu 2013/14 al Pirineu lleidatà i la campanya promocional amb la que la institució potenciarà l’oferta de neu de Lleida.

L’acte ha tingut lloc a la sala polivalent de la Diputació de Lleida i ha comptat amb la participació dels responsables dels complexos hivernals, com també de representants d’altres administracions comarcals i de la Generalitat.

Reñé, ha destacat que les 11 estacions lleidatanes han invertit gairebé 4 milions d’euros en aquesta temporada per a la millora de les instal•lacions i serveis i, en especial, per atreure nous debutants.

En els darrers 10 anys les estacions d’esquí lleidatanes han invertit 124 milions d’euros actuant com un veritable motor econòmic del Pirineu i mantenint any rere any el lideratge en l’àmbit de tot l’Estat espanyol pel que fa a l’activitat de l’esquí.

En la presentació de la nova temporada, el president de la Diputació de Lleida també ha subratllat que les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida reben cada any gairebé dos de cada tres esquiadors que trien Catalunya per esquiar i un de cada quatre dels que ho fan a les estacions del conjunt de l’Estat espanyol, com un exemple de la qualitat i de l’atracció que tenen els Pirineus de Lleida per a tots els afeccionats al món de l’esquí i de la neu.

Finalment, s’ha referit a l’avançament de la temporada en una setmana respecte a la previsió inicial gràcies a les nevades caigudes la setmana passada i ha manifestat que confia que aquesta bona notícia permeti arribar a vendre al voltant d’1.250.000 forfets, una xifra que es va assolir les temporades 2009 i 2010 i que representaria gairebé un 10 % més de forfets venuts que els de la campanya 2012/13, que en van ser 1.150.000.

Novetats de la temporada

Entre les novetats per a aquesta temporada destaca la congelació del preu dels forfets del conjunt de les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida, com també de la resta de complexos del conjunt de Catalunya, mentre que altres, com Port Ainé i Espot Esquí del Grup de FGC, no solament l’han congelat sinó que a més l’han rebaixat sensiblement.

D’altra banda, tots els centres d’hivern presenten diferents novetats relacionades amb el manteniment de les infraestructures i dels serveis, i l’aplicació de les noves tecnologies amb l’objectiu de poder facilitar als visitants la millor informació sobre l’estat de les pistes, la previsió meteorològica, la contractació de serveis i fins i tot la compra de material, entre molts altres aspectes, mitjançant Internet i també a través de les aplicacions per a telèfons intel·ligents i smartphones.

Aquesta temporada mereix una atenció especial l’increment que s’ha produït en la senyalització de rutes per a raquetes, principalment a les estacions d’esquí nòrdic, que han passat de 51 km la temporada anterior a 87 km enguany (més del 60 %), com també a l’estació de Port del Comte, que ha senyalitzat 40 km nous de pistes amb 5 circuits. L’increment de la senyalització dels circuits de raquetes s’ha fet davant l’augment de la demanda que s’està produint en aquesta activitat a la neu.

D’altra banda, algunes estacions de nòrdic ofereixen aquest any també com a novetat la possibilitat de portar esquiadors a les cotes altes amb bus o fer excursions amb les màquines llevaneus per arribar fins a vistes i paisatges fantàstics, com ara el centre de Tuixent-la Vansa en el primer cas i Tavascan en la segona proposta.

Campanya “On la neu és més que neu”

El director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha fet la presentació de la campanya de promoció turística de la temporada d’hivern 2013/14 del Pirineu i les Terres de Lleida, que té com a eslògan “On la neu és més que neu”, L’objectiu del Patronat és promocionar l’oferta d’esquí alpí i nòrdic dels 11 centres d’hivern del Pirineu de Lleida com també difondre el turisme de neu i l’après-ski i l’àmplia i variada oferta turística de què el visitant pot gaudir al conjunt de la demarcació de Lleida durant la temporada d’hivern, la qual va més enllà de la pràctica de l’esquí.

La campanya “On la neu és més que neu” incorpora enguany com a novetat un concurs fotogràfic a través dels mitjans socials com ara Twitter i Instagram, en el qual podran participar totes aquelles persones que vulguin transmetre la seva experiència, emocions i les diverses activitats que es poden fer a l’entorn de la neu. Els participants podran fer una o més fotografies del que representa per a ells la neu i penjar-les a Twitter (@aralleida, @aralleida_es) o a Instagram durant el període comprès entre l’1 de desembre de 2013 i el 28 de febrer de 2014 amb els hashtags #aralleidaneu i #aralleidanieve.

La campanya, que tindrà com a suports mitjans de premsa, ràdio, televisió, publicitat exterior i Internet, es farà de manera prioritària al mercat de Catalunya i també tindrà presència a la Comunitat Valenciana, el País Basc, Castella i Lleó, Mallorca i Madrid, amb un pressupost que oscil·larà al voltant dels 250.000 euros.

Lleida, 26 de novembre de 2013

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.70.41.17
premsa@diputaciolleida.cat