El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha participat aquest divendres en l’acte de lliurament dels Premis Literaris 2012 que la Paeria i la Diputació de Lleida atorguen conjuntament.
Durant la seva intervenció, Reñé ha felicitat els guanyadors i el jurat, així com tots els escriptors que han presentat les seves obres als Premis Literaris i ha centrat bona part del seu parlament en destacar el binomi llengua i país. Reñé ha dit que de la mateixa manera que altres certàmens que es convoquen a les comarques de Lleida “la nostra literatura és la mostra d’un país culte, noble i respectuós”.
Segons Reñé, els Premis Lleida reflecteixen la vitalitat de la literatura catalana i ha recordat que, tot i que el català és la novena llengua amb més parlants de la Unió Europea, cal treballar encara i de valent per a la seva plena normalització.
El president de la Diputació ha fet entrega del guardó de Poesia Màrius Torres, que enguany ha recaigut en Àngels Marzo i l’obra “Saba Bruta”. Miquel Pueyo i Ernest Benach, per la seva banda, s’han endut el Premi d’Assaig Josep Vallverdú per l’obra “Mors certa, hora incerta. De l’Edat Mitjana a la societat en xarxa”.
La gala, que ha tingut lloc a l’Auditori Enric Granados, ha estat conduïda per l’escriptor Màrius Serra.
A l’acte hi ha assistit el director de l’IEI, Josep Maria Solé i Sabaté, la vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol, i el diputat Josep M. Roigé.
La vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol, també ha participat a la roda de premsa de presentació dels guanyadors, que ha tingut lloc aquest matí a l’Ajuntament de Lleida.
Lleida, 16 de novembre de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat