Presentació de la 4a edició de la masterclass ‘Esport i benestar’

Masterclass_Estrada01

Masterclass_Estrada03

Se celebrarà els dies 15, 17, 22 i 24 de gener, i ha estat presentada pel president de la Diputació, Joan Talarn; i l’àrbitre de futbol de Primera Divisió, psicòleg esportiu i organitzador de l’acte, Xavier Estrada

La sala de premsa de la Diputació de Lleida ha acollit aquest dilluns la roda de premsa de presentació de la quarta edició de la masterclass ‘Esport i benestar’, centrada en el món de l’esport, la salut i la neurociència.

L’acte ha comptat amb la participació del president de la Diputació, Joan Talarn, i l’àrbitre de futbol de Primera Divisió, psicòleg esportiu i organitzador de l’acte, Xavier Estrada; i del diputat Paco Cerdà.

 

Segons ha explicat el mateix Estrada, les quatre conferències estan enfocades a tractar i descobrir com és la diversitat dels alumnes en els centres educatius i de quina manera es duu a terme un abordatge eficient i eficaç per part dels professors, els centres i dels mateixos nens.

 

L’objectiu es posar sobre la taula qüestions com que l’esport aporta felicitat, entesa com una aportació de valors i que no pot ser tot associar competir igual a guanyar. Competir aporta coses com aprenentatge i errors, i d’aquests es dona una millor versió de sí mateix, ha comentat.

 

De la seva banda, Joan Talarn ha destacat que en aquest mandat estem fent una aposta per donar suport a l’esport des del punt de vista dels valors que aporta. L’esport en ell mateix és bo, tant des de la vessant de salut i mental, però també ho és en l’àmbit de l’educació, tal i com ho planteja la masterclass.

 

Paco Cerdà ha recordat els inicis de les masterclass i la importància que té que estiguin organitzades per algú que està a l’elit de l’esport i que és un referent per molta gent.

 

Les conferències tindran lloc els dies 15, 17, 22 i 24 de gener a l’Aula de Juntes de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL, i comptaran amb la participació d’experts com Jesús Guillen, Francesc Miralles, Francesc Abella i Rosa Miralles

 

Jesús Guilén és el creador del pioner blog ‘Escuela con Cerebro’, i presentarà a Lleida la ponència ‘Bo pel cor, bo pel cervell. Et mous pel canvi?’, amb la qual, analitzarà qüestions generals de la neuroeducació

 

Francesc Miralles és l’escriptor del súpervendes ‘Ikigai, i parlarà de ‘La filosofia japonesa de la motivació’; Francesc Abella, és psicòleg clínic, doctor en Psicologia i coordinador de la Unitat de Tabaquisme de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i exposarà el tema ‘Fumar és intel·ligent?’; i l’educadora emocional, Rosa Miralles, és experta en el món de la psicologia, psicopedagogia, coaching i esport, i presentarà una conferència en la que parlarà d’’Emocions i esport’.

 

Les inscripcions són gratuïtes i es poden formalitzar a xavier@xavierestradafernandez.com.

 

 

Lleida, 2 de desembre de 2019

 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat