Presentació a la Diputació de Lleida de la XXIV Pujada al Port de Salau

ORIpujada_salau-02_editora_2_4830_0_1

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, el president de l’Associació Internacional per al Túnel de Salau, Xavier Bada, la presidenta Liasion France-Espagne, Mireia Pujol, el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó i la representant de l’entitat d’amistat catalano-francesa ‘Dialeg’, Assumpció Amat, han presentat aquest dimarts la XXIV Pujada al Port de Salau, que se celebrarà el diumenge 7 d’agost. L’acte de presentació ha tingut lloc a la sala de premsa de la Diputació de Lleida.

Aquesta tradicional pujada té per objectiu reivindicar la construcció d’un túnel que uneixi el Pallars Sobrià i l’Arieja (Occitània), en una comunicació que és, segons els organitzadors de la trobada, ‘estratègica’ per la seva situació geogràfica i per l’impuls econòmic que suposaria la seva posada en marxa, especialment en el camp del transport de mercaderies.
El president de l’Associació Internacional per al Túnel de Salau, Xavier Bada, ha explicat que ja hi ha constància que en l’època de Napoleó es considerava Pyumorens i Salau com a dos dels passos estratègics per superar els Pirineus i ha destacat la importància que aquesta infraestructura tindria al costat d’altres tan importants com l’aeroport d’Alguaire o l’AVE.
Concretament, es tractaria de la construcció d’un viaducte de 4,8 quilòmetres de llarg, a 900 metres d’alçada i que comptaria amb una aportació econòmica europea del 50% del pressupost, tal i com ha assenyalat la presidenta Liasion France-Espagne, Mireia Pujol.
Per la seva banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé ha destacat el potencial d’aquesta infraestructura pel desenvolupament de les comarques lleidatanes i de les del sud de França, i ha afegit que el corredor mediterrani que es vol impulsar des del sud d’Espanya fins als països nòrdics no és incompatible amb la construcció del túnel de Salau. “Són dos estructures que es complementen perfectament. La construcció del corredor mediterrani és necessària, com ho és aquesta connexió amb el sud-oest del territori francès”, ha explicat.
Joan Reñé ha afegit que, fins ara, les entrades de mercaderies a Europa es fan per Flandes i per l’Atlàntic, “però amb una previsió econòmica que ens fa mirar cap a la Índia i la Xina en els propers anys, la qual cosa ens fa pensar que el nostre país està situat en una posició estratègica des del punt de vista de la logística”.

 

Declaracions de Joan Reñé

 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat