La importància de la formació dels electes locals per millorar la gestió de les demandes de la ciutadania

Aquest divendres s’ha fet l’acte de cloenda del Màster biennal en govern local organitzat conjuntament entre la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals Enric Prat de la Riba de l’Associació Catalana de Municipis, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Diputació de Lleida

L’acte de cloenda de la sisena edició del Màster en govern local i desena edició del diploma de postgrau en gestió i administració local, que s’ha celebrat a Lleida en el bienni 2017-2019, sota l’organització de la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals Enric Prat de la Riba de l’Associació Catalana de Municipis, la Universitat Autònoma de Barcelona i la pròpia Diputació de Lleida, han comptat aquest divendres, amb la participació de la presidenta de la Diputació, Rosa Maria Perelló.

L’acte s’ha celebrat a la sala polivalent de la Diputació de Lleida i ha comptat amb la participació de la vicepresidenta de l’Associació Catalana de Municipis i alcaldessa d’Os de Balaguer, Estefania Rufach; i del professor Titular de Dret Administratiu de la Universitat Rovira i Virgili, i director del màster, Josep Ramon Fuertes.

Perelló ha volgut emfatitzar durant la seva intervenció la necessitat que té el municipalisme de buscar una nova manera de fer i de gestionar, que respongui a l’augment dels nivells d’autoexigència ciutadana i oberta a totes aquelles possibilitats tecnològiques que permetin arribar més nítidament a tot l’àmbit rural i prestar, amb menys recursos, millors serveis.

El màster ha fet una revisió del procés de reformes i replantejaments, ja sigui del règim jurídic local, del model territorial, del marc competencial o de les polítiques de transparència i informació; i l’obligació d’adaptació contínua de les polítiques ciutadanes a una nova realitat socialment i econòmicament canviant i altament complexa. Concretament, s’han analitzat la Llei de Racionalització i Sostenibilitat, la Llei de Transparència, i l’accés a la informació pública i bon govern.

En aquest sentit, s’ha donat molta importància a qüestions tan rellevants per al bon funcionament dels municipis com la capacitat de reconèixer i de fer front amb facilitat als canvis i reptes que es produeixen a l’Administració local; la gestió i les relacions que els ajuntaments estableixin amb d’altres administracions com les de l’Estat o la Generalitat; l’obtenció i utilització correcte de les dades que permetin una millora de la gestió dels ens locals; o valorar i discutir l’eficàcia de la normativa local existent i plantejar propostes de millora, entre d’altres.

Lleida, 15 de març de 2019

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.70.41.17
Cap de l’Àrea de Comunicació, Maricel Pujol
premsa@diputaciolleida.cat