Tal i com ha explicat el vicepresident de la Diputació, Agustí Jiménez, aquesta eina ajuda a transformar digitalment el món local i a apropar l’administració a la ciutadaniaLa sala d’actes de la Diputació de Lleida ha acollit aquest dijous una jornada tècnica en el marc del projecte d’implantació del gestor d’expedients
El vicepresident primer de la Diputació de Lleida i diputat de l’àrea de Noves Tecnologies, Agustí Jiménez, acompanyat pel director de l’àrea de Noves Tecnologies, Ivan Bertran, ha participat aquest dijous, a la Sala d’Actes de la Diputació, en la jornada tècnica en el marc del projecte d’implantació del gestor d’expedients ‘Gestiona’, que ha estat organitzada conjuntament per la Diputació de Lleida, el Consorci de l’AOC i el proveïdor esPublico (Gestiona).
En aquest sentit, el vicepresident ha reblat que “actualment són més de 270 ens locals els que tenen implantat el gestor d’expedients que ofereix la Diputació de Lleida. El fet que més del 90% d’administracions públiques comptin amb una eina tecnològica que ajuda a transformar digitalment el món local, demostra el compromís que tenim per transformar digitalment el món local. Gràcies a aquesta eina, el gestor d’expedients permet als ajuntaments avançar de manera segura amb la tramitació administrativa electrònica”.
El servei d’implantació d’eines d’administració electrònica, que inclou el desenvolupament del gestor d’expedients, així com el suport tècnic necessari per garantir el seu funcionament, permet als ajuntaments gestionar de manera àgil i segura els tràmits administratius. El gestor d’expedients està integrat amb els serveis que ofereix el Consorci de l’AOC, un aliat clau que facilita la integració amb altres serveis digitals de les administracions públiques. Tal com s’ha explicat durant la sessió de formació, l’àrea de Noves Tecnologies treballa per continuar ampliant aquest servei a altres entitats públiques que també han sol·licitat l’accés.
La jornada també ha comptat amb la explicació del model d’integració amb serveis del Consorci de l’AOC, en la qual s’ha definit les eines necessàries per a la implantació del gestor d’expedients i per resoldre els principals dubtes. A més, s’ha comptat amb una sessió pràctica d’actualització de funcionalitats del gestor d’expedients, a càrrec del proveïdor esPublico.
Amb actuacions com aquesta, la Diputació de Lleida reforça el compromís amb el món local i la transformació del territori consolidant una eina clau com el gestor d’expedients per convertir les administracions locals en entitats més eficients, properes i accessibles a la ciutadania.
Lleida, 26 de juny de 2025
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat