L’IEI rep el fons fotogràfic de Josep Palou Vidal dedicat a l’esport lleidatà

ORIrene_i_rosa_pujol_reben_ontse_palou_a_la_diputacio_001vr_editora_2_5687_0_1

ORIrene_i_rosa_pujol_reunits_amb_montse_palou_a_la_diputacio_002vr_1_editora_2_5687_0

L’Institut d’Estudis Ilerdencs ha rebut el fons documental del fotògraf lleidatà, Josep Palou Vidal, que es va dedicar a documentar la història del hoquei patins a Lleida i la d’altres disciplines esportives com tennis, bàsquet, atletisme, futbol, voleibol, natació, o la del Club Esportiu Huracans.

El conjunt està format bàsicament per negatius realitzats pel mateix Palou, a més de còpies positives realitzades per als seus llibres, documentació sobre l’esport lleidatà, materials diversos i un interessant conjunt de pel•lícules de cinema amateur, també de temàtica esportiva.

La voluntat de Josep Palou sempre va ser la de fer la donació a l’IEI, i en aquest sentit, tenia previst signar el document corresponent. De fet, al llarg dels anys 2010 i 2011, Palou ja havia dipositat diversos materials històrics al fons.

El Servei d’Audiovisuals de l’IEI considera molt importat el material gràfic, tant per la quantitat com per la qualitat, donat que Palou fou un excel•lent fotògraf afeccionat, i considera que l’acceptació d’aquesta donació contribuirà a augmentar els fons gràfics de l’IEI en aquesta temàtica, no solament de la ciutat de Lleida, sinó de moltes poblacions de la demarcació.

Una de les filles del fotògraf, Montse Palou, es va reunir amb el president de la Diputació, Joan Reñé, i la vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol, el passat mes de novembre, per tractar els detalls de la donació.

Lleida, 12 de gener de 2013

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat