L’IEI ha fet el lliurament dels Premis de Creació IEI (Xen Premi del Raconte en Occitan, XVIII Premi Les Talúries de teatre o guió d’espectacle teatral i XII Premi de fotografia Ton Sirera), en un acte celebrat al Pati de l’IEI, que enguany s’ha emmarcat en l’homenatge a la figura de Josep Vallverdú ‘Passeig d’aniversari’ amb motiu de la celebració del seu 90è aniversari.
L’acte s’ha iniciat amb el parlament de la vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol, que ha felicitat els participants i ha destacat els premis literaris com una manera de lluitar per la plena normalitat lingüística i literària.
Posteriorment, Pujol ha fet el lliurament del Premi de fotografia Ton Sirera, que ha correspost al fotògraf Manel Escobet i Giró, de Berga, pel treball ‘Bateig de Patum’.
El jurat, format pel fotògraf i fill de Ton Sirera, Pere Sirera; pel president de l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya, Miquel Galmes; i pel responsable del servei de fotografia de l’IEI, Josep Ignasi Rodríguez, ha declarat deserts el premi Les Talúries i el Raconte en Occitan.
Després d’una interpretació musical a càrrec del Quartet Prysma, amb músics de l’Orquestra Julià Carbonell, i amb motiu de l’acte central del ‘Passeig d’aniversari’, ha tingut lloc la presentació del llibre “Relats per al Passeig”, de Josep Vallverdú, amb pròleg de Jaume Cabré. El mateix escriptor ha participat en una tertúlia literària juntament amb el seu biògraf, Josep Maria Aloy; i el director de l’IEI, Josep M. Solé i Sabaté.
L’acte ha estat conduit per la periodista, Lídia Heredia.
Lleida, 20 de juny de 2013
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat