La Junta Electoral Provincial ha donat la raó a l‘IEI i ha permès que se celebrés aquest vespre la primera sessió del cicle Eines d’Estat, a càrrec del portaveu del Govern de la Generalitat, Francesc Homs.
El director de l’IEI, Josep Maria Solé i Sabaté, ha lamentat que el Partit Popular hagi intentat aturar la celebració d’una activitat inclosa dins la programació acadèmica i cultural d’aquesta institució i s’ha felicitat que l’incident hagi quedat en una anècdota. "La voluntat és fer un acte cultural amb un cicle obert on hi hagi totes les valoracions culturals, polítiques, econòmiques i socials i l’IEI és lloc adequat per discutir-ho, perquè la cultura sempre suma”, ha dit Solé i Sabaté, que ha celebrat que la Junta Electoral Provincial hagi atès les al•legacions que la institució ha presentat en la seva defensa adduint que l’acte no vulnera cap article de la llei electoral, que havia estat programat abans d’eleccions i que el Sr. Francesc Homs no és candidat, tal com se senyalava a la denúncia.
L’acte ha començat amb les paraules de benvinguda a càrrec del president de la Diputació, Joan Reñé que ha destacat que la celebració del cicle “Eines d’estat” mostra la capacitat de diàleg de la societat i que això enriqueix el nostre país.
En el transcurs de la seva conferència, Francesc Homs ha destacat les xifres del PIB català, assegurant que, com a estat propi, Catalunya se situaria en la 7a posició dins de la UE.
L’acte ha tingut lloc a l’Aula Magna de l’IEI i ha comptat amb l’assistència de la vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol, el vicepresident primer de la Diputació, Miquel Padilla, i dels diputats Josep M. Roigé, Antoni Villas i Xavier Pont.
Lleida, 30 d’octubre de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat