La Diputació, present a la trobada a Londres amb els touroperadors Neilson-Thomas Cook i Tiu

ORIprova_editora_2_5072_0_1

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida valora com a molt positiva l’assistència a Fitur 2012, que es clourà diumenge i que ha permès tancar diverses accions de promoció turística per a aquest any 2012, fruit dels contactes mantinguts amb entitats, empreses i institucions com també de les diferents reunions de treball que s’han dut a terme amb els agents turístics, tant en l’àmbit estatal com internacional. La gastronomia i els productes alimentaris del Pirineu han estat protagonistes gràcies a la presència al Pati Gastronòmic de l’estand de Catalunya dels Artesans Alimentaris del Pirineu i dels alumnes de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Lleida, que durant els tres dies de fira oberta al públic professional han servit 600 menús de degustació.

El director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Jordi Blanch, ha destacat que “malgrat l’actual conjuntura econòmica i les dificultats per a tots els sectors, l’ambient que s’ha pogut copsar a Fitur és el d’un cert optimisme”. Blanch ha posat de manifest que el Patronat de Turisme ha mantingut tot un seguit de reunions de treball de caire institucional amb els diferents patronats de turisme de Catalunya i amb l’Agència Catalana de Turisme, com també altres de caràcter més tècnic amb diversos agents turístics i turoperadors estatals i internacionals.

D’aquestes reunions destaca la que es va celebrar entre els representants de l’Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i l’estació de Baqueira Beret per preparar la trobada que tindrà lloc a Londres el pròxim 25 de febrer entre els representants de les institucions catalanes i els turoperadors britànics Neilson-Thomas Cook i Tui, per abordar diferents aspectes relacionats amb l’Aeroport de Lleida-Alguaire. Amb el turoperador Neilson-Thomas Cook, que ja opera a l’aeroport lleidatà, per tractar d’ampliar les freqüències de vols i de destinacions dins la demarcació de Lleida i també de temporada amb producte de primavera i d’estiu. Aquest turoperador  és especialista en vacances actives i les comarques de Lleida tenen molt per oferir també en aquest subsector. La segona reunió serà amb el turoperador Tui, per tractar d’aconseguir que l’oferta de Lleida pugui formar part de la seva programació i del seu catàleg de producte per a la temporada vinent.

D’altra banda, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha tancat diverses accions de promoció turística per a aquest any 2012 destinades a captar nous turistes procedents del mercat estatal com també d’internacionals com ara França, Alemanya, el Regne Unit i Rússia, entre d’altres.

Pel que fa al mercat francès, el Patronat de Turisme ha acordat amb el Centre de Promoció Turística de Catalunya a França la presentació aquesta primavera de l’oferta turística de Lleida als mitjans de comunicació i turoperadors turístics francesos a Bordeus. El turisme rural també tindrà un tractament específic amb vista al mercat francès. Quant al mercat alemany, el Patronat de Turisme donarà suport a la comercialització del nou paquet turístic “El Cinquè Llac”, organitzat per l’empresa Pirineu Emoció, mitjançant un presstrip de periodistes alemanys i la participació a fires del sector del senderisme i de natura per promocionar el conjunt de l’oferta turística de la demarcació de Lleida en aquest àmbit. Igualment, amb el mercat britànic es durà a terme un presstrip adreçat al producte de neu aprofitant l’operativa dels vols xàrters organitzats per Neilson-Thomas Cook, i respecte del mercat rus s’organitzaran viatges al territori d’operadors russos amb capacitat per organitzar vols xàrters amb producte de neu amb vista a la temporada 2012/2013.

Pel que fa al mercat estatal, entre d’altres accions, també s’ha acordat participar en una acció específica que durà a terme l’Agència Catalana de Turisme de Catalunya a Madrid adreçada a agències de viatges, premsa i públic finalista per a la promoció de l’oferta turística catalana.

Per la seva banda, els empresaris turístics i els representants de les diferents entitats de la demarcació de Lleida que han assistit a Fitur també han mantingut nombroses reunions de treball dins l’àrea de reunions de l’Agència Catalana de Turisme.

Durant les tres primeres jornades de Fitur, adreçades exclusivament a visitants professionals, molts empresaris turístics de les comarques lleidatanes han visitat el saló, on han mantingut reunions amb agents i turoperadors turístics dins l’àrea de reunions de l’Agència Catalana de Turisme. El cap de setmana Fitur obre al públic general, amb una previsió de rebre, com en anys anteriors, una gran afluència de visitants.

 

Productes més demandats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida participa a Fitur dins l’estand de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme amb els taulells de Terres de Lleida i Pirineus.
Entre els productes més demandats en aquesta edició de Fitur al taulell de Terres de Lleida destaquen el turisme familiar, els allotjaments rurals i el turisme actiu (BTT, senderisme i els esports d’aigua), com també hi ha hagut interès per la gastronomia i la Ruta del Vi. La presència del COU amb el “Racó de les sensacions” ha motivat una alta demanda per part del públic.

Pel que fa als Pirineus, bona part de la demanda s’ha centrat en els productes de senderisme, turisme actiu, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el romànic, i s’ha notat una demanda creixent respecte del turisme enològic i també del turisme accessible.

El "Racó de les sensacions", situat al taulell de Terres de Lleida, amb la reproducció de constel·lacions i del cel estrellat, un disseny del Centre d’Observació de l’Univers del Montsec, ha rebut un nombre alt de visitants, atès que el recorregut pels “7 racons de l’estand de Catalunya” dóna dret a participar en un sorteig amb 7 viatges de regal. Per participar-hi cal haver segellat un document a cadascun d’aquests “racons” pensats perquè el visitant experimenti en primera persona algunes de les sensacions que transmet Catalunya per mitjà dels seus paisatges, sons, olors, etc.

La gastronomia de Lleida, protagonista

La gastronomia i els productes alimentaris artesans del Pirineu de Lleida han estat els veritables protagonistes a l’estand de Catalunya a Fitur durant els tres dies de jornades professionals del saló. Els Artesans Alimentaris del Pirineu i els alumnes de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Lleida han servit 600 menús, en els quals s’han pogut degustar diferents varietats de formatges del Pirineu, la sopa d’ortigues, el trinxat amb donja, les mandonguilles amb bolets, el civet de senglar amb herbes de muntanya, el melós de vedella al vi i pera i de postres la coca dolça de l’Alt Urgell, les tarteletes amb compota de poma i canyella i el mató de cabra amb confitura de fruits del bosc, que han fet les delícies de tots els qui han pogut gaudir d’aquests plats. Al capdavant de la cuina ha estat Jordi Planes, en representació dels Artesans Alimentaris del Pirineu de l’Alt Urgell, juntament amb el director de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Lleida, Gregori Canalies. Aquesta acció ha permès donar a conèixer i promoure fora de Catalunya tot un seguit de productes autòctons d’una gran qualitat i molt apreciats en l’àmbit local, de les comarques de l’Alt Urgell i la Cerdanya, elaborats pels artesans alimentaris dels Pirineus catalans.

La presentació de la gastronomia de Lleida va anar a cura el dimecres del president de la Diputació, Joan Reñé, i de la directora general de Turisme, Marian Muro, acompanyats del vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich; el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i el director del Patronat, Jordi Blanch. La directora general de Turisme, Marian Muro, va anunciar que la Generalitat durà a terme enguany una aposta decidida per potenciar les Terres de Lleida com a turisme d’interior i va avançar que la Vall de Boí i les Valls d’Àneu obtindran en un futur proper el distintiu de municipi amb destinació de turisme familiar, una acreditació que fins ara només ostentaven uns quants municipis de la costa catalana.

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat