El dia 20 de juny, a les 18.00 hores, es farà una visita guiada, d’accés lliure i gratuït, per commemorar aquesta efemèride
La Diputació de Lleida celebra el seixantè aniversari de la realització de les pintures al fresc de l’escala noble del Palau de la Diputació, obra del pintor targarí Jaume Minguell Miret (1922-1991). Així, aquest dijous, dia 20 de juny, a les 18.00 hores, està prevista una visita guiada, d’accés lliure i gratuït.
La visita girarà, d’una banda, al voltant de l’explicació de la tècnica de la pintura al fresc i, de l’altra, d’una particular visió d’un dels elements representats en aquests murals al llarg de la història: el foc i la seva relació en l’evolució i la història de la humanitat i amb les celebracions del cicle festiu de l’any, en particular del solstici d’estiu i en la nit de Sant Joan.
L’any 1963, el Ple de la Diputació de Lleida, a proposta de la Presidència, en va acordar la contractació. Aquests murals, que decoren l’escala noble del Palau, es van acabar l’any 1964. L’encàrrec va deixar llibertat de creació al pintor i només es va indicar que havien de versar sobre temes de fets històrics de la demarcació de Lleida.
Lleida, 17 de juny de 2024
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat