La Diputació de Lleida es compromet a col·laborar amb el projecte mediambiental Redicat

Projecte_Redicat_02

Projecte_Redicat_04

Projecte_Redicat_01

Projecte_Redicat_03

El diputat de l’Àrea de Medi Ambient, Fermí Masot, ha anunciat que s’està estudiant col·locar arnes d’abelles a la Finca de Maials per estudiar la pol·linització dels arbres

Riner ha rebut dos ruscos d’abelles en el marc del projecte Redicat de salvaguarda de les abelles

El diputat de l’Àrea de Medi Ambient, Fermí Masot, ha participat aquest dilluns a Riner en un nou trasllat de dos ruscos d’abelles en el marc del projecte Redicat de salvaguarda de les abelles. El projecte, que té un origen mediambiental, s’ha consolidat també com un projecte educatiu, ecològic, rural i de promoció i dinamització del territori.

El diputat de l’Àrea de Medi Ambient ha remarcat el compromís total de la Diputació de Lleida en aquest projecte. “Conèixer de primera mà tota la feina que es fa en matèria de preservació del medi ambient i de producció d’aliments, ens anima a continuar treballant sobre la conscienciació de la natura i la protecció de les seves espècies”.

A més, Masot ha explicat que “des de l’Àrea de Medi Ambient s’està estudiant col·locar arnes d’abelles a la Finca de la Devesa de Maials a través de l’Associació Amics de les Abelles. Això, ens permetrà estudis de millora de la pol·linització i, a la vegada, promocionar la producció de la mel”.

L’alcalde de Riner, Joan Solà, s’ha mostrat satisfet pel compromís de la Diputació i ha afegit que, “gràcies al suport de les administracions, ens encoratja a seguir treballant pel projecte Redicat, preservant la conservació i protecció de les abelles, a banda de la divulgació de la importància d’aquests insectes en l’equilibri mediambiental”.

El projecte Redicat té com a objectiu promoure el rescat i el trasllat de les abelles a través de ‘caixes-niu’ d’eixams que es perden i que s’instal·len en indrets urbans com ara edificis històrics o habitatges. Gràcies a l’Associació d’Amics de les Abelles, aquests eixams són traslladats des dels “municipis emissors” als “municipis receptors”, situats en zones rurals, on tornen a la natura per seguir pol·linitzant els vegetals i per donar mel als apicultors.

Riner, 25 de novembre de 2024

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat