El consell d’administració del Patronat de Turisme ha aprovat aquest dijous les bases d’aquest guardó i durant la reunió també han parlat de la nova campanya turística per aquest estiu 2012, que ha estat molt ben valorada per la Federació d’Hostaleria de Lleida.
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha convocat el 24è Premi Turístic Internacional “Pica d’Estats” de premsa, ràdio, televisió i Internet, una vegada que el Consell d’Administració del Patronat ha aprovat avui les bases de la nova edició. El certamen té una dotació econòmica de 36.000 euros en premis i 8 categories.
En aquesta nova convocatòria hi podran optar tots els treballs periodístics que tractin sobre qualsevol dels atractius turístics de les Terres de Lleida, publicat o emès entre el 19 d’octubre de 2011 i el 18 d’octubre de 2012. El període d’inscripció es farà durant el termini d’un mes a comptar des del dia 19 d’octubre de 2012. El jurat es reunirà a la ciutat de Lleida i farà públic el seu veredicte el 26 de gener de 2013.
El Premi "Pica d’Estats" distingeix 8 categories i destina una dotació de 5.000 euros a cadascuna de les modalitats següents: Premsa escrita d’informació general, Premsa especialitzada en viatges i turisme, Ràdio, Televisió, Premsa internacional i Reportatge fotogràfic. També hi ha dos premis més de 3.000 euros cadascun: l’un destinat a Internet i l’altre, adreçat als mitjans de comunicació locals de les Terres de Lleida.
Composició del Jurat
El jurat del 24è "Pica d’Estats" serà format per reconeguts professionals del món de la comunicació. El president del jurat serà Josep M. Martí, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya. En formaran part com a vocals Josep Cuní, director del programa “8 al dia” de 8 TV; Lluís Foix, periodista i analista polític de La Vanguardia; Antonio Franco, assessor a la presidència del Grupo Zeta; Mariano Palacín, president de la Federació Espanyola de Periodistes i Escriptors de Turisme; Carles Porta, periodista, escriptor i productor audiovisual; Oriol Bosch, delegat a Lleida de l’Agència Catalana de Notícies; Josep Lluís Cadena, president a la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes de Catalunya, un representant del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), i actuant com a secretari el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch.
Campanya turística d’estiu “Lleida, m’agrada compartir”
D’altra banda, durant la reunió del consell d’administració també s’ha parlat de la nova campanya turística que ha llançat el Patronat de Turisme per aquest estiu 2012 i que ha estat molt ben rebuda per la Federació d’Hostaleria de Lleida. El seu president, Juan Antonio Serrano, ha destacat l’esforç que s’ha fet des de la Diputació de Lleida amb la nova campanya d’àmbit estatal per promocionar el turisme de les comarques lleidatanes.
La campanya és una adaptació a l’oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida de la campanya “Catalunya, m’agrada compartir” del Departament d’Empresa i Ocupació i l’Agencia Catalana de Turisme (ACT) i va adreçada sobretot al públic familiar, parelles i grups d’amics.
L’objectiu és augmentar la percepció de Lleida com una destinació turística singular i diversa que ofereix autenticitat i qualitat i que es planteja sota un concepte integrador de tot el territori.
Lleida, 12 de juliol de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat