Aquest organisme vetllarà perquè els projectes amb un pressupost superior a 500.000 € comptin amb un informe prescriptiu que verifiqui que s’han tingut en compte les disposicions generals de caràcter legal, reglamentari així com la normativa tècnica
La Diputació de Lleida ha anunciat aquest dimecres als alcaldes de la demarcació la posada en marxa de l’Oficina de Supervisió de Projectes (OSP) i les seves normes de funcionament, la creació de la qual es va aprovar durant el ple de la corporació celebrat el passat mes de novembre de 2020. L’OSP s’encarregarà que, abans de l’aprovació d’un projecte quan el pressupost base de licitació d’un contracte d’obres sigui igual o superior a 500.000 € (IVA exclòs), els òrgans de contractació hauran de demanar un informe de la corresponent oficina o unitat de supervisió de projectes encarregades de verificar que s’han tingut en compte les disposicions generals de caràcter legal o reglamentari així com la normativa tècnica que resulti d’aplicació per a cada tipus de projecte.
L’OSP de la Diputació de Lleida –que també actuarà en els casos que tot i ser el pressupost base de licitació inferior 500.000 € (IVA exclòs), s’afecti l’estabilitat, seguretat o estanqueïtat de l’obra– és un òrgan col·legiat que informarà de l’acompliment de les disposicions legalment establertes i dels requisits i condicions tècniques dels projectes d’obres i d’instal·lacions que es pretenguin dur a terme per la pròpia Diputació, els municipis, les comarques i entitats municipals descentralitzades de la província de Lleida que ho sol·licitin.
Cal recordar que la disposició addicional tercera, apartat 6 de la Llei 9/2017 de contractes del Sector Públic, estableix com a requisit essencial que les diputacions provincials tinguin constituïda l’oficina de supervisió de projectes i li atribueix la competència de supervisió de projectes de contractes d’obres en el cas que una entitat local no disposi d’oficines o unitats competents.
L’OSP depèn funcionalment del Departament de Serveis Tècnics de la Diputació de Lleida.
Durant la reunió també s’ha informat de l’aprovació de la implantació del Servei d’assessorament tècnic (SAT) i del Servei d’Informes i Assistències Tècniques (SIAT) dels Serveis Tècnics de la Diputació de Lleida, destinats a les entitats locals de la província de Lleida.
El SAT és un servei destinat a atendre i resoldre consultes tècniques en les matèries relacionades pròpies de les àrees d’Arqueologia, Arquitectura, Enginyeria i Edificació, Infraestructura Viària i Vies i Obres existents a la Diputació. De la seva banda, el SIAT és un servei de suport i assistència tècnica destinat a realitzar els informes i assistències tècniques sobre els quals es pot demanar suport tècnic de les mateixes àrees relacionades.
Lleida, 24 de març de 2021
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat