La 4a edició del programa ‘Accelera el Creixement’ preveu incrementar en un 35% la facturació de 15 noves empreses

_ARO7637

_ARO7709

El president de la Diputació i el de PIMEC Lleida destaquen la importància de la iniciativa per impulsar el potencial empresarial de les pimes de Lleida

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el president de PIMEC Lleida, Jesús Torrelles, han presentat aquest dimecres la 4a edició del programa ‘Accelera el Creixement’, que s’ha consolidat com una eina clau per enfortir el teixit empresarial del territori. Amb una metodologia personalitzada i un alt grau de subvenció, aquesta edició manté l’objectiu d’impulsar 15 pimes lleidatanes amb alt potencial de creixement i preveu replicar l’èxit d’edicions anteriors, amb un increment mitjà del 35% en la facturació i del 23% en la plantilla.

L’acte, que s’ha celebrat a la Diputació de Lleida, també ha comptat amb la participació del diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú; del director de l’ens, Ramon Boixadera, i del secretari territorial de PIMEC Lleida, Miquel Àngel Torres. Igualment, la jornada ha comptat amb una dinamització de Rosaura Alastruey, referent internacional en networking estratègic.

Talarn ha destacat que aquest programa contribueix directament a generar ocupació i a consolidar les pimes com a motor de desenvolupament local. “Invertir en aquests projectes és apostar pel futur de Lleida”, ha dit.

Per la seva banda, Torrelles ha subratllat la importància d’aquesta iniciativa per ajudar les empreses a millorar la seva competitivitat i viabilitat, i a afavorir el creixement econòmic del territori, i s’ha mostrat molt satisfet dels resultats que fins ara està tenint aquest programa.

Les tres primeres edicions del programa han permès als participants millorar la seva competitivitat, amb increments mitjans del 35% en facturació i del 23% en plantilla. La 4a edició preveu replicar aquest èxit, i oferirà a 15 noves empreses una oportunitat única de desenvolupar plans de creixement operatius adaptats a les seves necessitats.

Les 15 empreses seleccionades participaran en un itinerari estructurat en tres fases: Programa de diagnosi inicial i identificació d’oportunitats; desenvolupament d’un pla de creixement i acció, i implementació i seguiment. En aquest sentit, les empreses segueixen una metodologia provada i que té un cost altament subvencionat, que inclou 78 hores de formació i consultoria personalitzada.

Les empreses d’aquesta edició són del Segrià (40%), el Pla d’Urgell (20%), el Pallars Jussà (14%), i altres comarques com el Solsonès, la Noguera, l’Urgell i les Garrigues amb un 6,5% cadascuna. Per sectors, destaca el de la indústria (40%), serveis (21%), construcció, transport i logística, i comerç (13% cadascun). Per franja d’edat, destaquen les empreses de fins a 15 anys i de 16 a 30 anys (27% cadascuna), seguides de les de 31 a 50 anys (20%) i més de 50 anys (26%). Segons el tipus d’empresa, l’edició compta amb empreses micro (13%), petita (74%) i mitjana (13%). Pel que fa a la facturació, hi ha empreses que facturen entre 1 i 3 milions d’euros (53%), i altres segments des de menys d’un milió fins a més de 10 milions.

Les sessions formatives d’aquesta edició començaran el dia 15 de gener de 2025 i es preveu que el programa conclogui al juliol del mateix any amb l’acte de cloenda, on es presentaran els resultats.

Aquest projecte referma el compromís de la Diputació de Lleida i PIMEC amb el desenvolupament econòmic, la innovació i la sostenibilitat, i es consolida com un referent per impulsar el creixement empresarial a les comarques de Lleida.

Lleida, 11 de desembre de 2024

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat