Una quarantena d’empresaris i entitats turístiques de les comarques de Lleida participen aquest dijous al "Buy Catalunya" que se celebra durant tot el dia a la Seu d’Urgell i que compta amb la participació de 80 touroperadors internacionals i 150 empreses catalanes. El "Buy Catalunya" és l’acció promocional més important que organitza amb caràcter bianual la Generalitat de Catalunya, per mitjà de l’Agència Catalana de Turisme. La celebració enguany a la Seu d’Urgell s’ha fet a proposta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha posat en relleu la importància de la intermediació en la contractació de productes turístics, en referència a les 1.400 entrevistes que aproximadament es desenvoluparan en el marc de la jornada del "Buy Catalunya" i ha assenyalat el fet que aquesta trobada es faci per primer cop a les comarques de Lleida.
Reñé també ha destacat la importància que representa per al sector turístic de la demarcació de Lleida el fet que tots aquests touroperadors internacionals hagin pogut conèixer i descobrir l’oferta turística dels Pirineus i de l’interior de Catalunya en productes de turisme actiu i natura, turisme d’interior i turisme de muntanya. “Ara comença la feina i esperem que arrel de totes aquestes trobades es consolidin possibilitat que turistes d’arreu d’Europa i del món vinguin a visitar l’oferta que tenim a les comarques de Lleida”., ha afegit Reñé.
La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana, Xavier Espasa, són els encarregats de fer la cloenda del workshop, en un acte al qual també assistiran el vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, i el director del Patronat, Jordi Blanch.
L’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, ha estat l’entitat que ha organitzat el "Buy Catalunya Natura, Interior, Muntanya i Pirineus" a l’Hotel El Castell de Ciutat de la Seu d’Urgell (Lleida), destinat a promocionar i vendre l’oferta turística catalana de natura, aventura, muntanya i rural. La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha estat una de les entitats que han col•laborat en l’organització de l’esdeveniment.
En l’acció promocional hi participen més de 150 empreses i institucions turístiques catalanes amb una oferta relacionada amb natura, interior, muntanya i Pirineus. Els participants catalans tenen l’oportunitat de vendre els seus productes als més de 80 operadors turístics de tretze mercats diferents: Espanya, França, Benelux, Alemanya, Suïssa, Àustria, Itàlia, països nòrdics, Rússia, Regne Unit, EUA, Brasil i Israel. En el decurs de la sessió de treball es calcula que s’hi materialitzaran més de 1.400 entrevistes professionals entre les empreses participants.
Visites pel conjunt del territori
Abans de la celebració d’aquesta jornada els operadors turístics, dividits en diversos grups, han participat aquesta setmana en diferents viatges de familiarització del territori per conèixer alguns dels paisatges més emblemàtics de l’interior i la muntanya de Catalunya.
Pel que fa al Pirineu i les Terres de Lleida, els touroperadors internacionals han pogut practicar diverses activitats de turisme actiu i esports d’aventura a les comarques de la Noguera i el Pallars Sobirà i han visitat el congost de Mont-rebei, a la serra del Montsec; el monestir de les Avellanes, i el Parc Astronòmic del Montsec. Un altre grup ha tingut ocasió de visitar les esglésies romàniques de la Vall de Boí, ha fet un recorregut pel Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i finalment ha visitat la Val d’Aran i practicat activitats de turisme actiu al Parc Olímpic del Segre, a l’Alt Urgell.
La Seu d’Urgell, 6 de juny de 2013
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat