En el marc del 21è Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC) que se celebra a Barcelona des d’avui i fins diumenge dia 22 d’abril, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha traslladat al conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, la preocupació del territori per la situació que travessa actualment l’estació d’esquí de Boí Taüll, afectada per un ERO i un concurs de creditors. Reñé ha explicat que “Boí Taüll és una aposta econòmica, que té un gran pes per al seu entorn, “donat que suposa el 60% del PIB de l’Alta Ribagorça” i per això, ha dit, “hem de ser capaços d’apostar pel seu futur”. En declaracions als mitjans de comunicació, Reñé ha recordat que ja amb anterioritat ha traslladat aquesta mateixa preocupació al president de la Generalitat, Artur Mas.
Durant la trobada amb el conseller d’Empresa i Ocupació, que ha estat l’encarregat d’inaugurar aquesta nova edició del SITC, el president de la Diputació també ha insistit en la necessitat de treballar des de totes les administracions per fer possible la continuïtat de l’acadèmia de suboficials de Talarn perquè és “imprescindible per al Pallars Jussà, comarca on ha generat riquesa durant els últims 50 anys”.
Promoció de l’oferta turística de Lleida al SITC
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida participa amb la marca "Ara Lleida" al 21è Saló Internacional de Turisme a Catalunya-SITC 2012, que se celebrarà fins diumenge a la Fira de Barcelona. Enguany, per primera vegada des que se celebra el SITC, el Patronat de Turisme i el conjunt de les oficines comarcals de turisme i patronats de la demarcació de Lleida amb les marques turístiques de Terres de Lleida, Pirineus i Aran participen a la mostra dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme sota la marca Catalunya.
Aquesta presència conjunta de l’oferta turística catalana en un únic estand amb la marca Catalunya, tal com es fa també a Fitur, s’ha posat en pràctica al SITC amb la finalitat de racionalitzar i optimitzar recursos per part de les diferents administracions en l’àmbit de la promoció turística.
El president de la Diputació ha visitat l’estand acompanyat pel vicepresident del Patronat, Gerard Sabarich, i el seu director, Jordi Blanch. Durant la visita, Reñé ha explicat que el Patronat de Turisme continuarà treballant per reforçar encara més la presència en el conjunt de la demarcació de Lleida del turisme de proximitat procedent de Catalunya, sense descuidar les accions promocionals al conjunt de l’Estat i també en l’àmbit internacional a través de l’aeroport Lleida-Alguaire.
Reñé ha volgut recordar que un 60% aproximadament dels turistes que anualment ja visiten la demarcació de Lleida provenen precisament de Catalunya i que cal treballar per mantenir i incrementar aquest flux de visitants.
En aquest mateix context, Joan Reñé també ha fet referència al potencial turístic de les comarques de Lleida i al lideratge que tenen en l’àmbit de tot l’Estat en l’oferta de turisme actiu i esports d’aventura, amb 171 empreses en el conjunt de la demarcació, i en l’oferta de neu. Reñé ha dit que "les comarques de Lleida disposen d’una oferta turística de qualitat, àmplia i variada" i que per això és important fer-la conèixer al SITC.
El president de la Diputació, també s’ha referit a la necessitat de continuar treballant per la desestacionalització turística. "No podem treballar només amb turisme d’hivern. Aquest s’ha de complementar amb la temporada d’estiu”. En definitiva, ha destacat que cal treballar per la desestacionalització turística del conjunt de la demarcació de Lleida i incrementar també les ocupacions durant les èpoques fortes.
Novetats que es promocionen al SITC 2012
Entre les principals novetats que es promocionaran enguany al SITC 2012 destaquen la celebració dels Sky Games Ribagorça Romànica; la Trobada Internacional de Raiers de la Pobla de Segur; el renovat Museu de les Papallones de Pujalt i la III Fira del Ferro Pirinenc del Pallars Sobirà, juntament amb el programa "PassaPort", el Festival de Música dels Pirineus, la Ruta del Camí de Sant Jaume i els itineraris ornitològics per l’Alt Urgell; la nova temporada del Centre d’Observació de l’Univers del Montsec i el Consorci Segre-Rialb per la Noguera, com també el Parc Arqueològic i el Centre d’Interpretació de Iesso i el Museu Eduard Camps de Guissona, a la comarca de la Segarra. Les Garrigues donarà a conèixer el nou Espai Macià de les Borges Blanques.
La llista de novetats que es donaran a conèixer al SITC s’amplia amb les propostes del Solsonès amb la ruta "Terra d’emboscats", com també amb les noves rutes de BTT senyalitzades per la comarca. El Pallars Jussà també presentarà dues noves rutes de senderisme, que són "El Cinquè Llac" i "A l’ombra del Montsec". L’Urgell donarà a conèixer les noves rutes amb BTT i el sender de gran recorregut per la Ruta del Cister, i Torisme Val d’Aran presentarà els nous productes turístics per atreure un turisme jove i esportiu, amb l’aplicació de les noves tecnologies.
La comarca del Pla d’Urgell incidirà en la promoció de l’estany d’Ivars i Vila-sana com el seu principal referent turístic, a més de l’Espai Cultural del Canal d’Urgell i el Museu dels Vestits de Paper.
La nova temporada del Tren dels Llacs i les noves propostes de turisme actiu i esports d’aventura, que lideren les comarques lleidatanes amb 171 empreses donen feina a 2.200 persones, són altres de les propostes que el visitant podrà trobar al SITC dins de la variada oferta turística que brinden les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida.
Barcelona, 20 d’abril de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat