El BOP ja ha publicat els plans de Salut, Cooperació Local i Cooperació Municipal amb les quantitats assignades a cada municipi i consell comarcal, que les entitats locals poden començar a acceptar a partir dels dies 18 i 19 de maig
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el vicepresident Jordi Latorre han mantingut avui la segona reunió telemàtica per explicar en detall el pla de xoc aprovat al ple el passat divendres, 24 d’abril, i atendre les demandes i consultes que els consells comarcals i els ajuntaments puguin realitzar. La d’avui, que ha estat la segona trobada, ha estat amb el Consell Comarcal del Pallars Jussà.
Durant la trobada s’han exposat els eixos bàsics sobre els quals pivota aquest pla, que vol dotar de liquiditat i eficàcia econòmica ajuntaments, entitats municipals descentralitzades i consells comarcals per un valor de 15 M€ i que corresponen al Pla de Salut i Hàbits Saludables, i els plans de Cooperació Local i Comarcal de la Diputació davant la situació generada per la malaltia COVID-19.
El Butlletí Oficial de la Província (BOP) de Lleida ha publicat, entre ahir dimarts i avui dimecres, els tres plans amb les quantitats assignades a cada ens local, de manera que s’inicia el període de 10 dies hàbils d’exposició pública. Ajuntaments, entitats menors descentralitzades i consells comarcals podran començar a formalitzar l’acceptació dels ajuts de Salut a partir del 18 de maig i fins al 29 de maig i els de Cooperació Local i Comarcal entre el 19 de maig i l’1 de juny.
Cal recordar que aquest pla de xoc té com a novetats respecte d’altres la seva immediatesa a l’hora d’atorgar-se els ajuts i que podran ser justificats fins al 31 de març de 2021.
El president, Joan Talarn, ha destacat que aquests plans incorporen per primera vegada els criteris de discriminació positiva per a poblacions amb risc de despoblament i amb població envellida i ha aconsellat els alcaldes i alcaldesses que, tot i la senzillesa dissenyada per accedir a aquests ajuts, que es vetlli per la màxima exactitud de les justificacions de les despeses ordinàries amb motiu de la COVID-19.
El vicepresident Jordi Latorre també ha informat de la modificació de les bases reguladores del Pla Extraordinari d’Inversions Locals (2017-2018), que compta amb un import de 13 M€; i de la modificació de les Bases reguladores del Pla de Dinamització Local de la Diputació de Lleida, amb 7,5 M€, de manera que s’atorgaran bestretes de fins al 75% dels projectes i les obres en curs sense haver d’esperar a la seva finalització, facilitant així incrementar la liquiditat dels municipis.
El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol, s’ha interessat per l’equitat dels repartiments i els alcaldes i alcaldesses, per les especificitats dels nuclis agregats.
Talarn i Latorre han destacat que en els propers plens s’avançaran les altres línies de subvencions previstes al pressupost del 2020, però que ara també tindran en comú mecanismes que els facin més simples, àgils i de disponibilitat ràpida.
El calendari de reunions continua demà amb el Consell Comarcal de La Noguera. La resta de reunions previstes són:
4 de maig: Consell Comarcal del Pallars Sobirà
5 de maig: Consell Comarcal del Pla d’Urgell
6 de maig: Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça
7 de maig: Consell Comarcal de l’Urgell
8 de maig: Consell Comarcal de l’Alt Urgell
11 de maig: Consell Comarcal de la Segarra
12 de maig. Consell Comarcal de la Cerdanya (part lleidatana)
13 de maig: Consell Comarcal de les Garrigues
14 de maig: Consell Comarcal del Solsonès
15 de maig: Conselh Generau d’Aran
Lleida, 29 d’abril de 2020
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat