El president ha participat al Concert Corals Contra el Càncer, que ha aplegat deu corals de la província al Pavelló Municipal de Linyola
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha expressat aquest dissabte el seu suport i el de la corporació al Concert Corals contra el Càncer que s’ha celebrat al Pavelló Municipal de Linyola sota el lema ‘El rosa és més que un color’ i amb l’organització de l’Associació contra el Càncer a Linyola.
A més de Joan Talarn, que ha estat acompanyat per la diputada Rosalia Carnicé, a l’acte hi han intervingut Xavier Alís, alcalde de Linyola, Sisco Maranges, president de l’Associació contra el Càncer a Lleida, i Sònia Freixes, presidenta de l’Associació contra el Càncer a Linyola. A més, Isabel Talarn Gilabert, germana de Joan Talarn i que ha patit càncer de mama, ha donat lectura al manifest del Dia Mundial contra el Càncer de Mama, que es va celebrar aquest dijous.
El president de la Diputació s’ha referit precisament a aquest fet en el seu parlament, tot agraint poder participar en una activitat que “per a mi és molt important, propera i emotiva”, ja que, per haver-ho viscut de prop, coneix el dolor físic que causa el càncer a la persona diagnosticada i el mal a l’ànima que ocasiona als familiars.
En aquest sentit, Joan Talarn ha dit que les dones que, com és el cas de la seva germana, l’han patit són “un exemple de la resistència femenina davant el càncer”, perquè, a més, ha dit, “encara existeixen realitats que fan que les dones afrontin la malaltia de manera diferent, i segurament més desprotegides, que els homes”, en referència a que existeixen elements específics de gènere, com poden ser la sexualitat, els elements biològics vinculats a les dones o l’estètica mateixa, que fan que la irrupció del càncer pugui tenir un comportament més agressiu o lesiu per a les dones.
El president no ha volgut deixar passar l’oportunitat de posar en valor la tasca d’acompanyament d’entitats com l’Associació contra el Càncer de Lleida i d’accions com el concert d’aquest dissabte a Linyola, perquè “ens fan prendre consciència de que el càncer ens pot passar a tots” i de que “no fa falta esperar a que la malaltia ens colpegi per estar al costat de qui ho necessita”. Talarn considera que “les societats veritablement avançades són les que saben posar-se al costat de les persones quan ho necessiten de veritat”, de manera que el color rosa, a més de “simbolitzar la resistència femenina davant el càncer”, és també “símbol de solidaritat”.
Després dels parlaments, s’ha celebrat el concert, que ha comptat amb la participació dels alumnes del Conjunt Vocal de l’Escola Municipal de Música de Linyola (EMML) i més de 150 cantaires de formacions corals provinents de deu poblacions de la província de Lleida: Bellvís, Alpicat, Alguaire, Alcarràs, Torres de Segre, Rosselló, Torrefarrera, Bellcaire d’Urgell i la ciutat de Lleida, que ha estat representada per la Coral de l’Associació contra el Càncer a Lleida, a més de l’amfitriona Linyola, representada per la Coral Flor de Lis. A més, s’han fet sortejos benèfics i s’ha animat tothom a que vingués al concert amb complements de color rosa.
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat