‘El Batlle d’Almatret’ s’exhibeix temporalment al Museu de Lleida

El_Batlle_d'Almatret_003_SLI

‘El Batlle d’Almatret’ presideix la Sala Viladrich de la Diputació de Lleida

El quadre, que presideix la Sala Viladrich de la Diputació de Lleida, s’ha retirat aquest dilluns per incorporar-se a l’exposició “Vestir la moda” que s’inaugurarà demà i es podrà veure al Museu de Lleida fins al dia 23 de juliol

La Diputació de Lleida ha cedit temporalment el quadre ‘El Batlle d’Almatret’, de Miquel Viladrich, al Museu de Lleida per formar part de l’exposició itinerant ‘Vestir la moda. Modes de vestir a les terres de Lleida (segles XVIII-XX)’, produïda per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran.

El quadre, que s’ha retirat aquest dilluns de la Sala Viladrich de la Diputació de Lleida, mostra l’alcalde d’Almatret, Ton Pinar Calderó, amb la indumentària i els elements típics del càrrec. La pintura, de l’any 1910, és un oli sobre fusta de 202 cm de llarg i 92 cm d’amplada.

El quadre s’incorpora així a l’exposició ‘Vestir la moda’, que s’inaugurarà al Museu de Lleida aquest dimarts a les 19.30 hores. L’exposició vol donar a conèixer un moment de canvi en la indumentària a través d’una trentena de pintures i d’altres objectes tèxtils conservats per les famílies, que han passat de generació en generació i que han arribat als museus a través de donacions.

Lleida, 8 de maig de 2017

 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat