El president de la Diputació, Joan Reñé, ha participat aquest dimarts en l’acte d’apadrinament de l’Àliga de Cervera, que s’ha celebrat al Paranimf de la Universitat de Cervera.
La nova Àliga impulsada per la Federació d’Entitats Seny Major, s’ha fet amb la col·laboració de la Diputació de Lleida.Durant l’acte s’ha escenificat el traspàs de l’Àliga de l’Agrupació Seny Major a la Confraria de l’Àliga de Cervera.
En el seu parlament, Reñé ha destacat el simbolisme i la tradició que hi ha darrera del bestiari i n’ha remarcat la seva importància per a la cultura catalana. Posteriorment, les autoritats s’han reunit a la Paeria de Cervera, d’on ha sortit la comitiva cap a l’Església de Santa Maria, escenari de l’acte de Bateig de l’Àliga.
Al mateix escenari ha tingut lloc el Cant de les Completes. Una composició musical que té lloc cada any per la Festa Major del Santíssim Misteri, i que han interpretat músics i cantants locals, amb la col·laboració de l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida.
La celebració ha finalitzat a la Plaça Major, amb el Toc de festa per part del Grup de Campaners de Cervera.
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat