Clam unànime de 40 institucions de Lleida i Osca perquè Foment millori la seguretat de la N-230

Reñe_reunio_N230_001_WEB

Clam unànime de 40 institucions de Lleida i Osca perquè Foment millori la seguretat de la N-230

Reñe_reunio_N230_001_SLI

Reñe_reunio_N230_002_SLI

En una trobada organitzada per les diputacions de Lleida i Osca amb alcaldes dels municipis afectats i les cambres de comerç dels dos territoris

També signaran un manifest conjunt i crearan una comissió de seguiment per mantenir la continuïtat d’aquestes accions fins a aconseguir la seva demanda 

Prop de 40 representants d’ajuntaments, consells comarcals, cambres de comerç  i diputacions dels territoris de Lleida i Osca han pres aquest divendres un acord unànime i sense precedents per reclamar de manera conjunta al Ministeri de Foment  major seguretat a la N-230 i celeritat en les obres de la futura autovia A-14.

Denuncien que en 9 anys només s’han executat 19 quilòmetres i recorden els més de 400 accidents acumulats des de l’any 2010.

La denúncia, impulsada per  les Diputacions de Lleida i d’Osca, tindrà una comissió de seguiment, mocions en les institucions sotasignats d’un manifest i una petició de reunió urgent amb el ministre de Foment. Consideren imprescindible que mentre finalitzin els projectes i estudis informatius i s’executin les obres corresponents, el Govern espanyol destini els fons necessaris per a l’increment de les mesures de seguretat a la carretera actual, especialment als trams de major sinistralitat.

L’objectiu és evitar situacions com la del passat 28 de novembre, quan l’accident d’un camió que va bolcar a l’altura de Sopeira va obligar a tallar la carretera N-230 durant 14 hores. Una incidència més en un carretera que porta anys aixecant queixes dels municipis afectats pel seu pas.

Per això, la Diputació de Lleida i d’Osca van iniciar fa mesos converses per constituir un front comú, que s’ha materialitzat aquest divendres, un cop constituït el govern de Madrid que n’és la administració competent.

“Exigirem que agilitzin els estudis informatius, els projectes i les actuacions perquè la carretera avanci amb molta més celeritat, no podem acceptar que en 9 anys només s’hagin construït 19 kilòmetres de l’autovia A-14 entre Lleida i Rosselló”, ha indicat el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé.

Per la seva part, el president de la Diputació d’Osca, Miguel Gracia, ha qualificat la trobada de molt positiva i ha coincidit amb el president Reñé en la necessitat d’augmentar la seguretat de la carretera i d’avançar amb l’autovia.

“Garantir la seguretat és fonamental i el més immediat, ja que és el principal problema que pateixen els ciutadans del territori”, ha indicat Gracia.

La reunió ha comptat amb la participació d’alcaldes d’ajuntaments lleidatans afectats per aquesta carretera: Lleida, Rosselló, Alguaire, Almenar, el Pont de Suert, Vilaller, Bossòst, així com el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó, i el president del Gremi d’Hostaleria de la Val d’Aran, Ambròs Barberà.

De la part de la Diputació d’Osca han assistit representants de la Comarca de la Ribagorza, de la Comarca de La Litera, dels municipis de Tolva, Arén, Bonansa, Montanuy, Sopeira, Benabarre, Viacamp i Litera, Camporrells, Baells, Baldellou i Castillonroy, a més del president de la Cambra de Comerç d’Osca, Manuel Rodríguez.

La N-230 té una longitud total de 188 km entre Lleida i la frontera francesa i suporta (segons les dades oficials del MFOM) una IMD (2014) a l’altura del Pont de Suert de 4.628 vehicles/dia, dels quals el 12% corresponen a vehicles pesants (camions o tràilers), és a dir, 555 camions/dia.

Lleida, 16 de desembre de 2016

 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat