El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha presidit aquest dimarts la signatura del conveni de cessió de la col•lecció particular de goigs de Joan Bellmunt a la Fundació Pública Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI). L’acte ha comptat amb la participació de Joan Bellmunt i del director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), Josep M. Solé i Sabaté.
El fons, que portarà el nom de “Col•lecció Joan Bellmunt”, passarà a formar part del Servei d’Arxiu i Llegats, on serà dipositat de manera indefinida i conservat per tal que pugui ser estudiat i consultat pels investigadors i usuaris que estiguin interessats.
La col•lecció de goigs, formada per uns 3.000 exemplars, està formada per un conjunt de composicions poètiques, de caràcter popular, que s’adrecen generalment a la Mare de Déu, a Crist o als sants i que s’acostumen a cantar col•lectivament en el marc d’un acte religiós de cert relleu, com ara una missa de festa major, un aplec o una processó.
En aquests moments, el conjunt documental ha començat a inventariar-se i passarà a complementar i ampliar de manera notable la resta de fons del Servei d’Arxiu i Llegats.
Lleida, 8 de maig de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat