El diputat ha participat als actes que l’associació ha organitzat aquest matí en el seu centre de Lleida, per commemorar el Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral
El diputat de Salut, Albert Bajona, ha participat aquest matí als actes que l’associació lleidatana AREMI ha organitzat per commemorar el Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral.
Bajona ha posat en valor la gran tasca que l’associació està duent a terme amb les persones amb paràlisi cerebral, “garantint els seus drets, les seves necessitats i ajudant-los a ells i a les seves famílies a encarar el futur amb esperança, il·lusió i confiança”.
L’acte ha comptat amb la participació de Mercè Batlle, la presidenta d’AREMI, i de Miquel Gatell, director del Centre d’Educació de l’associació; Vanessa Olaya, directora del Centre Ocupacional i Mònica Preixens, directora de la Residència, els quals han descrit a tots els assistents la tasca que s’està duent a terme amb els usuaris, en aquests tres centres de servei. També hi han participat María José Florensa, usuària del centre, i Dolors Capdevila, mare d’una usuària del centre; ambdues han traslladat la seva experiència personal.
Finalment, s’ha llegit el manifest per commemorar el Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral, que reclama principalment que es reguli la figura de l’assistent social amb formació adequada i més dedicació; i també que es reguli normativament el col·lectiu amb paràlisi cerebral greu, ja que tenen necessitats que van més enllà de la classificació actual entre discapacitats físics i intel·lectuals. A Catalunya hi viuen 15.000 persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat, les quals tenen grans necessitats de suport.
En aquest sentit, i amb la intenció de millorar la qualitat de vida de les persones usuàries de l’associació i fer realitat l’atenció fisioterapeuta i un servei d’infermeria al centre, recordem que el passat mes de juny la Diputació de Lleida va signar amb AREMI un conveni per un valor de 120.000 euros i una durada de tres anys.
A l’acte també hi han assistit el diputat Paco Cerdà, el delegat del Govern a Lleida, Bernat Solé, i el subdelegat del Govern central, José Crespín. Un cop finalitzats els parlaments, Miquel Gatell, director del Centre d’Educació, ha mostrat a Albert Bajona les instal·lacions de l’associació a Lleida.
Lleida, 6 d’octubre de 2021
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat