Aitona presenta una nova campanya de Fruiturisme “Aitona en fruita” amb el suport de la Diputació de Lleida

Aitona_en_fruit_001_SLI

Roda de premsa de presentació de la campanya “Aitona en fruita”

Aitona_en_fruit_001_WEB

Pretén ser un projecte singular que posi en valor la fruita dolça recent collida de l’arbre i la seva comercialització, així com donar a conèixer la feina del pagès

La Diputació de Lleida ha acollit aquest dilluns la presentació de la nova campanya “Aitona en fruita” que impulsa l’Ajuntament d’Aitona aquest any dins del projecte Fruiturisme. L’objectiu és fer créixer aquest projecte que des de l’any 2012 porta a terme el consistori del Baix Segrià amb la campanya de l’arbre florit i alhora donar a conèixer el producte que cultiven als camps i es comercialitza a les centrals fruiteres.

Els turistes que vulguin visitar Aitona i el Baix Segrià podran anar a visitar els camps de fruita amb el pagès local que els farà l’explicació i els ensenyarà com es recol·lecten els  préssecs, nectarines, paraguaians i platerines. És una proposta per donar a conèixer i difondre la qualitat i varietat úniques de la fruita aitonenca i per explicar l’esforç i treball dels agricultors. Aquesta activitat estarà guiada pels mateixos pagesos i les guies locals formades per la campanya “Aitona en flor”.

D’aquesta manera, els turistes podran comprovar de primera mà com es recull la fruita i la podran tastar directament de l’arbre fruiter.

Una altra vessant per descobrir és com es manipula la fruita a la cooperativa abans d’enviar-la al mercat amb la possibilitat de comprar-la per endur-se-la a casa. Així doncs, visitaran una central de fruita on els explicaran el procés des que el pagès porta la fruita fins que surt confeccionada i preparada per la seva distribució. Aquesta visita es farà solament si es concerta la visita prèviament.

El tret de sortida de la primera visita guiada serà el dia 20 de juliol.

Per ampliar les possibilitats de visites, “Aitona en fruita” també oferirà rutes alternatives per aquelles persones que vulguin conèixer els camps pel seu compte i no a través de les visites guiades programades. En aquest cas, podran veure els camps, però no la central de fruita.

La presentació d’aquesta nova iniciativa turística s’ha presentat a la Diputació de Lleida amb la presencia del vicepresident tercer, Gerard Sabarich; de l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, i de la tècnica de turisme, Dolors Pelegrí.

En nom de la Diputacio de Lleida, Sabarich ha agraït l’alcaldessa d’Aitona l’esforç que està duent a terme per posar en valor aquest producte de gran qualitat com és la fruita dolça. A més, ha destacat que propostes com aquesta posicionen Aitona com a municipi referent que posa en valor el producte de la terra a través de les diferents campanyes de promoció turística.

Per la seva banda, l’alcaldessa d’Aitona ha afirmat que no només es vol donar a conèixer la fruita sinó també es vol ensenyar la seva recol·lecció especialment a través de la trentena de guies locals, dels pagesos i de les empreses i cooperatives del poble.

“Aquesta campanya de l’arbre en fruita pretén ensenyar tot el cicle del fruiter, com es passa del rosa de l’arbre florit, al verd del paisatge fins al roig de la fruita” ha subratllat Pujol.
Lleida, 10 de juliol de 2017

 

 

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.70.41.17
Cap de l’Àrea de Comunicació, Maricel Pujol
premsa@diputaciolleida.cat