El ple extraordinari celebrat aquest dimecres ha aprovat la definició de l’estructura dels òrgans directius de la Diputació de Lleida i els seus organismes autònoms, entre d’altres
El ple extraordinari de la Diputació de Lleida celebrat aquest dimecres al Saló de Plens, sota la presidència de Joan Talarn, ha aprovat la definició de l’estructura dels òrgans directius de la Diputació de Lleida i els seus organismes autònoms; la creació i composició de les Comissions informatives permanents, de la Comissió Especial de Comptes i altres de caràcter específic; el nomenament de representants de la Corporació en els seus organismes autònoms; i l’acord complementari de creació de llocs de treball de personal eventual amb funcions d’assessorament de la Presidència i de les diputades i diputats i aprovació del seu règim econòmic.
Un dels objectius prioritaris amb l’aprovació d’aquestes mesures és el de potenciar la figura del directiu públic professional per impulsar les diferents àrees de la institució des d’una vessant tècnica. Per fer efectiva aquesta mesura es farà un concurs públic per aquests llocs de treball buscant el màxim de transparència i equitat. Això suposarà que les places siguin ocupades per persones amb un currículum tècnic, amb experiència i acreditant professionalitat en cada àmbit.
En aquest sentit, es pretén donar un impuls en aquesta àrea amb la creació de dos noves places en l’àmbit de les noves tecnologies i dels serveis tècnics. En aquests camps es vol garantir professionalitat, i especialment, en la de serveis tècnics, considerada una de les àrees més importants de la Diputació, que ha d’estar liderada per personal amb un clar perfil tècnic, optant per una figura professional i tècnica per davant d’un lloc de treball de càrrec eventual. Precisament, aquesta àrea és la que gestionarà la planificació del pla zonal de carreteres que es vol potenciar aquesta legislatura.
En aquesta línia s’ha expressat el president de la Diputació, en declaracions als mitjans de comunicació, assegurant que l’objectiu és que la Diputació pugui ser una administració pública del segle XXI, que s’adeqüi a la transformació digital amb un impuls de noves formes de treball, la implementació de l’administració electrònica i donar suport als ajuntaments per millorar la qualitat de serveis vers la ciutadania.
Així, ha posat com a referència administracions públiques, com les europees, que creuen en aquestes figures de directiu públic professional, i que posen en valor la tasca, la formació i la professionalització d’aquest perfil de professional. En definitiva, es vol diferenciar l’aposta clara pel càrrec públic directiu i el personal eventual.
Pel que fa a la creació de les diferents comissions, per la present legislatura s’ha reduït el nombre de 15 membres a 11 essent la distribució: ERC, 4 , JxCat, 3 i la resta de formacions polítiques, PSC, Cs, En Comú Guanyem Lleida i Unitat d’Aran, un representant. De les 15 comissions ERC tindrà la presidència de 9, d’acord amb l’Acord de Govern de ERC i JxCat, i 6 seran per JxCat.
A més de les comissions permanents es creen les comissions especials que en aquest cas son la Comissió especial de comptes, la comissió de caràcter sociolaboral, i la del cas Boreas.
Les comissions i els seus màxims responsables són:
- Comissió informativa de Cooperació Municipal: presidida per Joan Gilart
- Comissió informativa de Noves Tecnologies: presidida per Francesc Sabanés
- Comissió informativa d’Acció Territorial: presidida per Eloi Bergós
- Comissió informativa de Finances: presidida per Ferran Accensi
- Comissió informativa de Serveis Tècnics: presidida per Marc Baró
- Comissió informativa Gestió de Tribus: presidida per Rosa Perelló
- Comissió informativa de Recursos Humans: presidida per Jordi Verdú
- Comissió informativa de Contractació: presidida per Marc Baró
- Comissió informativa de Sostenibilitat: presidida per Ramon Cónsola
- Comissió informativa de Gestió de Patrimoni: presidida per Josep Ramon Fondevilla
- Comissió informativa de Salut Pública: presidida per Albert Bajona
- Comissió informativa de Serveis Externs: presidida per Josep Ramon Fondevilla
- Comissió informativa de Turisme: presidida per Rosa Pujol
- Comissió informativa de Promoció Econòmica: presidida per Carles Gibert
- Comissió informativa de Polítiques d’Igualtat: presidida per Helena Martínez
- Comissió informativa de Comptes: presidida per Ferran Accensi
- Comissió informativa del Cas Boreas: presidida per Ferran Accensi i vicepresidència per a Rosa Pujol.
Per tant, en aquesta legislatura es creen 15 comissions informatives permanents incrementant en dos les existents en l’anterior legislatura com es el cas de la Comissió d’Igualtat, la missió de la qual pretén implementar les polítiques d’igualtat a la institució i al territori i alhora a la resta d’entitats locals. Aquesta serà una comissió transversal donat que afecta a totes les àrees. També s’ha creat la Comissió de Sostenibilitat.
Es dona continuïtat a la Comissió del Cas Boreas, per seguir amb la feina que ja es va iniciar en l’anterior etapa a petició del grup d’ERC i amb el suport de la resta de grups per fer el seguiment que requereix el cas sobre l’existència, o no, de suposades irregularitats en els procediments que tenen lloc a la Diputació de Lleida i als seus organismes autònoms.
D’altra banda, es continua amb els objectius de l’anterior legislatura; l’avaluació del funcionament de la Diputació de Lleida i dels seus organismes autònoms per a fer les propostes de millora, si són necessàries, per a corregir els procediments que poden induir a pràctiques irregulars, així com també la millora a l’accés a la informació pel conjunt de la ciutadania i la transparència.
Pel que fa a la constitució de la Taula del Pirineu, el president de la Diputació ha explicat que s’està començant a treballar i que la primera reunió serà aviat, tot i que encara no hi ha una data concretada. En aquest sentit ha afegit que hi ha un greu problema de despoblament, de connexió de les poblacions o de banda ampla, que cal que la gent del Pirineu analitzi per tal de veure com es pot encarar des de la Diputació.
Lleida, 31 de juliol de 2019
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat