El president Joan Reñé ha presentat la segona edició d’un projecte que l’any passat, en la seva estrena, va portar a Aitona prop de 2.000 persones en dos mesos de campanya
La Diputació de Lleida ha acollit avui la presentació de la segona campanya ‘Aitona, gust per la fruita-Temporada d’estiu del turisme de la fruita a Aitona’, emmarcada dins el projecte Fruiturisme i que es desenvoluparà durant tot el mes de juliol al voltant de la recol·lecció de la fruita.
L’acte ha estat presidit pel president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, i ha comptat amb la participació de l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol; del director del Patronat de Turisme, Juli Alegre; i de la tècnica de l’Ajuntament d’Aitona, Dolors Pelegrí.
En la seva intervenció, Joan Reñé ha destacat el fet que Aitona ha sabut esdevenir “un referent del turisme al voltant d’un element diferent i excepcional com és la fruita”, amb un nombre de visites que s’ha situat al voltant de les 20.000 al llarg de les successives campanyes impulsades des de Fruiturisme. Una fruita que, segons Reñé, s’ha donat a conèixer com a element en si però, el que és més important, molt més enllà, ja que s’està difonent tot el procés que va des de la floració fins a la collita, així com tota la feina que hi al darrere per part del pagès, amb la qual cosa en aquesta difusió “s’hi han incorporat i transmès els sentiments i el tarannà de la gent de Lleida”.
La nova campanya d’‘Aitona, gust per la fruita’ arriba després dels resultats tan positius aconseguits durant la darrera campanya ‘Aitona en Flor’ i també en la primera edició d’‘Aitona en Fruita’, l’estiu passat, que va portar al poble prop de 2.000 persones al llarg de poc més de dos mesos de campanya i que va tenir una important repercussió mediàtica, unes xifres que, en paraules de Juli Alegre, fan que la campanya compti “amb l’aval del Patronat de Turisme”, més encara quan es dona un pas més enllà “en centrar-se en el producte final”.
Per tot plegat, l’Ajuntament d’Aitona ha reiterat ara la seva aposta per un projecte que, com ha explicat Rosa Pujol, té com a objectiu “difondre i reconèixer la tasca que tots els agents implicats al voltant de la fruita duen a terme al llarg de tot l’any”, per tal de convertir la fruita i els camps que la produeixen en un actiu únic per al municipi i per a les terres de Lleida, tot plegat amb el repte d’acostar al gran públic el món la fruita i el moment de la seva recol·lecció.
De cara a aquest 2018, la campanya aposta per potenciar el programa de propostes. Així, es donarà l’oportunitat als visitants de comprar fruita acabada de collir dels arbres; s’oferiran visites amb l’acompanyament i les explicacions de guies i pagesos; les visites permetran conèixer de manera didàctica com ha evolucionat el fruit des del moment de la flor, el moment òptim de la seva recol·lecció, i altres curiositats; i els principals punts d’interès del recorregut seran els camps.
La reserva de visites es pot fer a través del correu electrònic turisme@ajuntamentaitona.cat. Les visites es poden complementar amb passejos en bicicleta o a peu per les diferents rutes senyalitzades dels entorns d’Aitona. La campanya anirà del 2 al 29 de juliol, tot i que per al 30 de juny ja hi ha concretat un grup de Figueres que ja va venir durant la campanya de floració. En aquest sentit, cal dir que les visites guiades a camps privats es realitzaran en grups reduïts (màxim 20 persones) a partir de les 9.30 hores. A més, també es faran visites a dos centrals fructícoles, Fruites Verin i Fruitaito, amb la qual cosa es podrà conèixer tot el procés de la fruita abans d’arribar al mercat.
Podeu trobar més informació a: http://fruiturisme.info.
Lleida, 19 de juny de 2018
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat