El Bus de la Salut incorporarà grups d’investigació de l’IRB Lleida a partir del setembre

Foto visita presentació projecte Biobanc

L’estudi permetrà recollir dades i mostres de sang per a la investigació

El Bus de la Salut ampliarà les proves realitzades a les persones amb factors de risc cardiovascular i renals citades al projecte. A partir del setembre, es recolliran mostres de sang de les persones que donin el seu consentiment i aquestes permetran posteriors estudis als investigadors de la unitat UDETMA i de l’IRB Lleida (Institut de Recerca Biomèdica).

Així mateix, també s’incorporarà una espirometria i una ecografia transcraneal per ampliar l’estudi i com a diagnòstic precoç.

El projecte neix de l’oportunitat que suposa la participació d’una gran mostra de lleidatans en el projecte de prevenció de malalties cardiovasculars o renals, i, aprofitant la convocatòria, s’implementa amb senzilles proves, no invasives, per fer un pas més en favor de la recerca científica. Concretament, les extraccions de sang, així com altres proves complementàries, es realitzaran en un vehicle mòbil que acompanyarà el bus medicalitzat a partir del setembre.

El Bus de la Salut és un projecte pioner a Catalunya impulsat per la Diputació de Lleida i la Fundació Renal Jaume Arnó, conjuntament amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i la Unitat de Diagnòstic i Tractament de Malalties Aterotrombòtiques (UDETMA).

Aquest dimecres, el president de la Diputació, Joan Reñé, s’ha reunit amb els responsables d’UDETMA i de la Fundació Renal Jaume Arnó per coordinar l’inici d’aquest nou projecte, que s’obre a la col·laboració de diferents metges investigadors de l’IRBLleida.

Durant la reunió, −amb l’assistència de les doctores d’UDETMA Elvira Fernández i Àngels Betriu, i de Jaume Arnó i Ignacio Gràcia, en representació de la Fundació Renal Jaume Arnó−, també s’ha fet balanç de l’acció realitzada des de principis de gener, quan el Bus de la Salut es va posar en funcionament.

Des de llavors ençà, aquesta unitat mòbil ha recorregut 29 poblacions de totes les comarques lleidatanes per realitzar proves a 1.700 persones. La mostra poblacional a la qual vol arribar el Bus de la Salut es de 10.000 lleidatans fins al desembre del 2017. El Bus de la Salut aturarà l’activitat durant el mes d’agost i la reprendrà al setembre.

Lleida, 15 de juliol de 2015

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat