Més de vint empreses del sector turístic de les comarques de Lleida han participat avui a les XII Jornades de Mercats Emissors que ha organitzat l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i que han tingut lloc a la Canonja de La Seu Vella de Lleida. L’acte ha compta amb l’assistència del vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, el subdirector de l’Agencia Catalana de Turisme, Patrick Torrent i el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch.
En el transcurs de la sessió de treball s’han dut a terme un total de 105 entrevistes entre els empresaris turístics de la demarcació de Lleida i els directors dels Centres de Promoció Turística (CPT) a l’exterior, i amb especialistes de l’Agència en els diferents segments de l’oferta turística (cultura, gastronomia, negocis, golf, etc.).
El subdirector de l’Agencia Catalana de Turisme, Patrick Torrent, ha destacat que les Jornades de Mercats Emissors són una bona oportunitat per al sector turístic català, ja que reben, a través de les entrevistes amb els directors dels CPT’s, informació de primera mà sobre les tendències de la demanda i les novetats dels principals mercats emissors de turistes cap a Catalunya i en aquest cas cap a la demarcació de Lleida. Per a Patrick Torrent, “la internacionalització continua essent el gran repte del sector turístic de les comarques de Lleida” tot i posar de manifest que el turisme estranger, principalment a les zones de muntanya, hi ha estat sempre i de manera consolidada, pero cal millorar el posicionament per equilibrar millor l’activitat turística a Lleida.
De la seva banda, Jordi Blanch, director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, ha fet un balanç positiu de la jornada “tant en termes qualitatius com quantitatius pel nombre d’empreses que hi ha participat i pels temes que s’han tractat en les diferents reunions de treball. Per a Jordi Blanch cal treballar en l’àmbit de la internacionalització per “aconseguir que els ratis de rendibilitat i de qualitat del propi sector turístic de la demarcación de Lleida vagin pujant per generar més riquesa al territori”.
Els participants en aquestes jornades són principalment empreses d’activitats i serveis turístics, allotjaments i organismes oficials de les comarques lleidatanes. Les empreses i institucions participants reben també informació sobre els serveis que ofereix l’Agència Catalana de Turisme per ajudar-los a comercialitzar la seva oferta. Els mercats que més interès han despertat entre el sector turístic lleidatà són: França, Alemanya, Regne Unit i Benelux.
Aquesta acció respon a la voluntat de la Direcció General de Turisme del Departament d’Empresa i Ocupació de generar informació, tant quantitativa com qualitativa, sobre la demanda turística i posar-la a l’abast dels professionals del sector turístic català.
L’Agència Catalana de Turisme organitza les Jornades de Mercats Emissors per tal d’acostar-se al teixit empresarial català. Les jornades s’han celebrat també a Girona, Barcelona i Tarragona.
Els Centres de Promoció Turística a l’exterior
Un dels elements clau en les accions de l’Agència Catalana de Turisme a l’exterior són els Centres de Promoció Turística (CPT). Es tracta d’una xarxa d’oficines al servei del sector turístic català, que els ajuden a analitzar com són els seus clients i com han d’adaptar els seus productes per poder-los introduir i presentar amb èxit en cadascun dels mercats.
Els CPT’s tenen com a missió garantir un bon coneixement dels mercats emissors i de les destinacions competidores; assegurar la presència activa i permanent de Catalunya en els mercats emissors; actuar com a representants turístics de Catalunya davant els interlocutors i protagonistes de l’activitat turística en el seu mercat; i dur a terme accions de suport a la comercialització i a la competitivitat de la indústria turística catalana.
Actualment l’Agència Catalana de Turisme té 8 Centres de Promoció Turística a l’exterior:
– CPT Benelux, situat a Brussel·les, que s’ocupa dels mercats de Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg.
– CPT Països Nòrdics, situat a Hèlsinki, s’ocupa dels mercats de Suècia, Noruega, Finlàndia, Dinamarca, Estònia i Islàndia.
– CPT de França, situat a París
– CPT Regne Unit, situat a Londres, s’ocupa dels mercats de Regne Unit i Irlanda
– CPT Alemanya, situat a Frankfurt, s’ocupa dels mercats d’Alemanya, Àustria i Suïssa
– CPT Itàlia, situat a Milà
– CPT Rússia, situat a Moscou, s’ocupa dels mercats de l’ex URSS
– CPT Xina, situat a Beijing
A més, l’Agència Catalana de Turisme també té un Punt d’Informació Turística a Madrid, que s’ocupa del mercat espanyol i, des d’aquesta setmana, funciona ja el nou Centre de Promoció Turística a Nova York, que s’ocuparà d’Estats Units i Canadà.
Lleida, 21 d’octubre de 2011
-S’adjunta una fotografia de la XII Jornades de Mercats Emissors a la seu Vella amb el vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, el subdirector de l’Agencia Catalana de Turisme, Patrick Torrent i el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch..
-S’adjunta un segon documenta mb la relació de les empreses lleidatanes que han participat a la Jornada.
Lleida, 21 d’octubre de 2011
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat