L’exposició, que mostra el resultat del projecte de recerca del santuari, s’inaugurarà aquest dimecres, 18 d’abril a les 19.30 hores
La galeria del Pati de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), inaugurarà aquest dimecres l’exposició “El Santuari de la Mare de Déu del Merli d’Alguaire” que mostra el resultat del projecte de recerca que l’Associació Amics del Patrimoni Cultural d’Alguaire ha fet sobre el Santuari de la Mare de Déu del Merli.
La recerca i l’anàlisi metodològica ha estat desenvolupada per un equip pluridisciplinar integrat per historiadors, arquitectes, fotògrafs i artistes que pretenen donar un enfocament des de diferents camps teòrics i alhora aprofundir en el coneixement del santuari i la seva verge.
L’estudi consisteix en l’anàlisi històrica i l’evolució constructiva del santuari i la imatge de la Mare de Déu del Merli a càrrec de l’historiador Francesc Fité; l’estudi de les dues pintures murals a ambdós laterals de l’altar i la seva component històrica, a càrrec dels historiadors Isidre Puig i Thaïs Rodes, i l’anàlisi arquitectònica de l’edifici i el seu entorn, i la relació urbana amb la vila d’Alguaire i els altres punts religiosos de la vila, a càrrec dels arquitectes Jaume Farreny i Maite Sainz de la Maza.
L’exposició també mostra l’ampli reportatge fotogràfic del santuari i de la vila d’Alguaire l’any 2009 a càrrec del fotògraf Xavier Goñi; la interpretació pictòrica de la Mare de Deú i del Santuari del Merli i de les pintures murals i l’atenció a altres punts religiosos de la vila a càrrec de l’artista Víctor P. Pallarés; així com la intervenció artística Pambeneit de l’artista visual Enriqueta Vendrell.
El comissariat i disseny de l’exposició a la galeria del Pati de l’IEI ha estat a càrrec dels arquitectes Jaume Farreny i Maite Sainz de la Maza, autors també de l’Exposició Merli 2010, que fou finalista dels Premis FAD 2011 d’Espais Efímers.
Lleida, 17 d’abril de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat