La Diputació de Lleida ha subvencionat amb 19.000 euros diferents actuacions de reparació i millora de la capella
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha inaugurat aquest dimecres les obres de rehabilitació de la capella de Sant Cosme i Sant Damià de Rialp (Pallars Sobirà) en el marc de la Festa Major del municipi.
Abans de l’acte inaugural, el president de la Diputació de Lleida ha estat rebut a l’Ajuntament de Rialp per l’alcalde del municipi, Gerard Sabarich, i pels regidors del consistori, on ha signat el Llibre d’Honor.
En declaracions als mitjans de comunicació, Reñé ha explicat que la corporació ha col·laborat juntament amb l’Ajuntament de Rialp, del Bisbat d’Urgell, de l’Associació Cultural de Sant Cosme i Sant Damià i dels veïns de Rialp per poder restaurar la capella en diferents fases. “Per la corporació és essencial el manteniment del patrimoni i de l’essència cultural de les nostres comarques”, ha dit Reñé.
El president de la Diputació de Lleida ha afegit que aquesta actuació també demostra “la voluntat de col·laboració amb els consistoris petits en el manteniment del seu patrimoni, com una aposta cultural i turística de Rialp”.
La Diputació de Lleida ha col·laborat econòmicament en la rehabilitació d’aquesta capella mitjançant diferents ajuts que ascendeixen a un total de 19.000 euros per reparar l’arrebossat i les esquerdes de les parets de la capella i per millorar l’interior de la mateixa.
La climatologia ha obligat el consistori a suspendre alguns dels actes organitzats amb motiu de la Festa Major. No obstant això, Reñé i les autoritats locals han assistit a la processó i missa en honor dels patrons de Rialp amb la participació del Consorci de l’Escola itinerant de Música i Dansa del Pallars.
Rialp, 26 de setembre de 2012
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat