S’han afegit nou ajuntaments més a la seixantena de consistoris que van sol•licitar les subvencions en la primera convocatòria per elaborar els Plans d’Acció d’Energia Sostenible (PAES)
La corporació assumeix la meitat del cost de l’elaboració d’aquests plans i els consistoris en paguen l’altre 50%
La Diputació de Lleida ha resolt la segona convocatòria per a la concessió de subvencions als ajuntaments de la demarcació de Lleida que formen part del Pacte dels Alcaldes i Alcaldesses per elaborar un Pla d’Acció d’Energia Sostenible que millori l’eficiència energètica i l’estalvi econòmic.
La Diputació de Lleida va crear una primera línia de subvenció de 126.000 euros per finançar el cost de l’elaboració dels Plans d’Acció d’Energia Sostenible (PAES) per reduir en un 20% l’emissió de CO2 per a l’any 2020. Un total de 64 ajuntaments van rebre aquesta subvenció.
Per donar l’oportunitat a aquells municipis interessats que s’han adherit al Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses amb posterioritat a la primera convocatòria, la Diputació de Lleida ha obert una segona que ja ha estat resolta amb nou ajuntaments més.
La resolució d’aquesta segona convocatòria ha coincidit amb la trobada que van mantenir el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, i el responsable tècnic del Pacte dels Alcaldes de la UE, Miguel Morcillo.
Per accedir a aquesta línia de subvencions cal estar adherit al Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses, una iniciativa europea i gestionada a Lleida a través de la Diputació per implicar els governs locals en la lluita contra el canvi climàtic. Es tracta d’un compromís voluntari pel qual els municipis assumeixen l’objectiu de reduir les seves emissions més d’un 20% l’any 2020.
Per poder reduir aquestes emissions primer cal elaborar un Pla d’Acció d’Energia Sostenible (PAES), que permetran obtenir una complerta radiografia de la despesa energètica de cada ajuntament per després poder proposar les actuacions per assolir els compromisos de reducció de gasos d’efecte hivernacle.
Lleida, 18 juliol de 2013
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat