Vielha, Cervera i Almacelles deleguen la gestió de les multes de trànsit a la Diputació de Lleida

ORIjoan_rene_delegacio_gestio_sancions_001vr_editora_2_6216_0_1

ORIjoan_rene_delegacio_gestio_sancions_002vr_editora_2_6216_1

Aquest servei es fa a través de l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals (OAGRTL) i permet informatitzar tot el procés guanyant en agilitat i eficiència

Els consistoris de Tremp i d’Alpicat també han manifestat la voluntat de delegar la gestió de les sancions

Els ajuntaments de Vielha, Cervera i Almacelles han delegat la gestió de les sancions de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària dels respectius municipis a l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals (OAGRTL) de la Diputació de Lleida.

Aquesta delegació s’ha posat en marxa després de la signatura del conveni d’aquest dimarts entre el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, i els alcaldes de Vielha, Cervera i Almacelles, Alejandro Moga, Ramon Royes i Josep Ramon Ibarz respectivament.

El servei de gestió de multes que ofereix l’OAGRTL informatitza tot el procés de forma que els ajuntaments no necessiten disposar d’una infraestructura per gestionar les sancions i alhora guanyen en agilitat en la tramitació.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha destacat la importància de millorar encara més l’eficiència dels ajuntaments, ja que es donen molts casos en que el cost del tràmit per via executiva supera el cost de la pròpia sanció afavorint la impunitat dels infractors.

Els alcaldes de Vielha, Cervera i Almacelles han coincidit en que entre els principals avantatges d’aquest nou servei destaquen l’optimització dels recursos humans i tècnics dels consistoris, així com la major eficiència i transparència del procés.

Amb aquest servei, l’OAGRTL assumeix el cobrament de les multes de trànsit i gestiona íntegrament tot el procediment, des de l’inici de la multa fins a les al·legacions, resolucions de recursos i notificacions. Aquest automatisme suposa un gran estalvi de temps, facilita el control del procés i permet la signatura electrònica.

La policia local disposarà de diverses PDA (Personal Digital Assistant) i una petita impressora portàtil per expedir immediatament la denúncia que es diposita al vehicle. Una altra novetat és que la denúncia impresa incorporarà un codi de barres que permet l’infractor poder pagar immediatament l’import a través de les entitats bancàries col·laboradores.

La PDA preveu diversos automatismes que farà molt àgil expedir la sanció i obtenir totes les dades del vehicle, també permet fer una fotografia del vehicle infractor que s’annexa a la denúncia.

Balaguer va ser el primer municipi en incorporar aquest sistema en fase de prova a principis de l’any 2013 i el consistori de Tàrrega es va incorporar al novembre de 2013 per tal de comprovar el funcionament del procediment en més d’un municipi a la vegada.

Lleida, 4 de febrer de 2014
 

Per a més informació: 
Telèfons de contacte: 973.70.41.25
Cap de l’Àrea de Comunicació, Maricel Pujol
premsa@diputaciolleida.cat

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat