El ple de la corporació d’aquest mes de juny ha aprovat una moció per exigir al Ministeri de Foment mesures urgents per reduir la sinistralitat de la N-230
La Diputació de Lleida destina de forma prioritària 2M€ del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) 2013-2017 a cobrir les despeses de manteniment, reparacions i conservació dels consistoris de les comarques lleidatanes.
Aquesta actuació, que ha estat aprovada pel ple de la corporació d’aquest divendres, ha estat valorada de forma molt positiva pel president de la Diputació de Lleida, ja que “es tracta de recursos que estaran a disposició dels ajuntaments per fer front al seu manteniment diari”.
Es tracta d’una acció per tal de donar suport als ens locals en aquests moments de dificultats econòmiques i puguin garantir el manteniment dels serveis als ciutadans.
Moció per exigir mesures urgents per reduir la sinistralitat a la N-230
El ple de la Diputació de Lleida ha aprovat per unanimitat una moció en la que exigeix al Ministeri de Foment mesures urgents per reduir la sinistralitat de la carretera N-230 i se suma a la Declaració de Ribagorça-Aran sobre la seguretat en aquesta carretera, signada el 6 de juny a Vilaller.
En el transcurs del ple, Reñé ha afirmat que “hi ha dos punts molt negres” a les comarques de Lleida com són la N-230 i la N-240 i ha qualificat de “deslleial” l’Estat espanyol “pel que fa a la imprescindible i necessària inversió en infraestructures com són aquestes dues carreteres tan importants pel desplaçament de persones i de mercaderies”.
El president de la Diputació de Lleida ha indicat que el Ministeri de Foment “hauria d’haver actuat fa molts anys en aquestes vies, de la mateixa forma que ha fet en altres punts de l’Estat espanyol”. “El retorn econòmic està més que justificat en aquests dos casos tant pel transport de mercaderies com de persones i turistes”, ha indicat.
Aquesta petició se suma a la reivindicació que el president de la corporació ja va fer personalment a la ministra de Foment, Ana Pastor, per donar una solució ràpida i urgent a l’elevada accidentalitat que també registra la carretera N-240 al seu pas per les comarques lleidatanes de les Garrigues, el Pla d’Urgell i el Segrià.
En l’apartat de mocions també s’ha aprovat una moció contra el reial decret de reordenació de l’espectre radioelèctric que elimina un dels dos múltiplex a la televisió pública catalana i una altra de rebuig al nou Projecte de llei de parcs nacionals en la que s’insta al Govern de l’Estat espanyol a respectar les competències de les comunitats en la gestió dels parcs nacionals.
Finalment, també s’ha aprovat una moció en la que es demana respecte al dret a decidir el futur polític del poble català.
Altres punts aprovats
El ple de la Diputació de Lleida també ha aprovat el reconeixement de crèdits corresponents al pressupost de 2013 i la destinació parcial de 200.000 euros i 100.000 euros del superàvit pressupostari de l’exercici 2013, de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) i del Patronat de Promoció Econòmica a inversions financeres sostenibles.
El ple ha donat llum verda a l’expedient de modificació pressupostària, per crèdits extraordinaris adreçats i a diferents convenis de col·laboració :
• El conveni de transferència de fons de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament d’Ensenyament, i la Diputació de Lleida, per finançar el funcionament de les Escoles Especials amb un import de 840.921,65 euros
• El conveni de col·laboració entre la Diputació de Lleida i el Patronat Municipal de Fires de Mollerussa amb una aportació de la Diputació de 135.000 euros, per a la realització d’activitats firals durant l’any 2014.
• El conveni marc de col·laboració entre la Diputació de Lleida i el Conselh Generau d’Aran durant les anualitats 2014 i 2015 en matèria de Foment de la llengua aranesa (18.000 euros), Turisme (35.000 euros), Promoció econòmica (73.000 euros) i Restauració del patrimoni arquitectònic i béns culturals (94.000 euros). L’import anual de subvenció és de 220.000 euros.
• El conveni de col·laboració entre la Diputació de Lleida i la Universitat de Lleida (UdL), per a l’impuls de la Càtedra d’Innovació social amb una subvenció de 20.000 euros anuals durant els propers tres anys.
• El conveni de col·laboració entre la Diputació de Lleida i l’Institut per al desenvolupament i la promoció de l’Alt Pirineu i l’Aran (IDAPA) per definir un model de gestió sostenible dels boscos de titularitat municipal de l’Alt Pirineu i l’Aran, donant suport a la utilització de la biomassa com a font d’energia a edificis i instal·lacions públiques.
Finalment, el ple ha aprovat un pla d’ocupació operatiu i de reassignació d’efectius, amb motiu de la denúncia del conveni del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis de la Generalitat de Catalunya.
Lleida, 20 de juny de 2014
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.70.41.17
Cap de l’Àrea de Comunicació, Maricel Pujol (606.041.875)
premsa@diputaciolleida.cat
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat