Es faran a les 11.30 i a les 18.00 hores, i per inscriure’s cal enviar un correu a adoberies@diputaciolleida.cat
La Diputació de Lleida organitza, amb motiu de la diada de Sant Jordi, una jornada de visites guiades a les Adoberies, un espai patrimonial de la seva titularitat que permet descobrir un dels testimonis més singulars de la Lleida medieval. La iniciativa vol apropar aquest equipament a la ciutadania en una data especialment vinculada a la cultura.
Les Adoberies estaran obertes al públic de 9.30 a 13.30 hores, i es faran dues visites guiades durant el dia, a les 11.30 i a les 18.00 hores. Durant la jornada del matí, també hi ha previstos dues projeccions audiovisuals, a les 10.30 i a les 12.30 hores.
La visita s’iniciarà a les Adoberies, amb entrada per la rambla Ferran, 19, i constarà d’una explicació introductòria, seguida de la projecció audiovisual i, a continuació, d’una explicació complementària des de la vista del fons de les Adoberies, amb torn de preguntes per als assistents, si és el cas. Per finalitzar, es visitarà l’espai del soterrani del Palau, on es conserven les canalitzacions d’aigua que subministraven les adoberies del Gremi dels Adobers. La sortida es farà per la porta principal del Palau. La durada aproximada de cada visita és d’una hora.
La diputada de Serveis Tècnics, Cristina Morón, ha destacat que “obrim les Adoberies en una data tan significativa com Sant Jordi per posar en valor el nostre patrimoni i fer-lo accessible a tothom”, i ha afegit que “aquest espai ens ajuda a entendre d’on venim com a ciutat i com a territori”.
Les persones que vulguin participar-hi hauran d’enviar un correu a adoberies@diputaciolleida.cat per inscriure’s a la visita. Hi ha places limitades.
Lleida, 20 d’abril de 2026
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat

