Estefania Rufach encoratja a les dones de les Garrigues a seguir treballant amb mirada femenina

Trobada Garrigues en Femení_1

Trobada Garrigues en Femení_2

Trobada Garrigues en Femení_3

Trobada Garrigues en Femení_4

La diputada ha participat a l’acte institucional de la 17a Trobada Les Garrigues en Femení, que ha tingut lloc al Teatre Foment de Juneda

La diputada Estefania Rufach ha participat aquest dissabte a l’acte institucional de la 17a Trobada Les Garrigues en Femení, celebrat al Teatre Foment de Juneda i on ha animat a les dones a seguir treballant amb mirada femenina.

Aquesta 17a edició de la Trobada Les Garrigues en Femení se celebra avui amb el lema ‘(R)Evolució de Dona’ sota l’organització de la Federació d’Associacions de Dones de les Garrigues (FADG), amb la col·laboració de l’Associació de Dones Junieta, l’Ajuntament de Juneda i la coorganització del Consell Comarcal, el Departament d’Igualtat i Feminismes i la Diputació de Lleida.

A més d’Estefania Rufach, a l’acte hi han participat la directora dels Serveis Territorials del Departament d’Igualtat i Feminismes a Lleida, Silvia Puertas; l’alcalde de Juneda, Antoni Villas; la consellera d’Igualtat i Feminisme del Consell Comarcal de Les Garrigues, Maricel Viladoms; la presidenta de la FADG, Rosa Alemany; i la presidenta de l’Associació Dones Junieta, Magda Sarramona.

Rufach ha volgut felicitar a les comarques de les Garrigues per tenir una Federació d’Associacions de Dones i les ha animat a “continuar treballant i organitzar trobades i jornades amb mirada femenina com la que tenim avui aquí, la 17a Trobada Les Garrigues en Femení”. La diputada ha destacat també el paper tan important que desenvolupen els ajuntaments, que donen suport a aquestes iniciatives, a les entitats i a les associacions del municipi i cedeixen els espais municipals. Així, Rufach ha felicitat a l’Ajuntament de Juneda per aquest acte.

Estefania Rufach ha explicat que “fa temps que es parla de la necessitat d’un canvi al món, als nostres pobles, a les nostres ciutats i la nostra societat”, un canvi, que com ha dit la diputada, “s’ha de fer amb mirada femenina”. Rufach ha defensat que aquest canvi s’ha de portar a terme entre totes nosaltres “des de la mirada femenina, arrelada i compromesa amb el nostre entorn i el nostre territori”. Per això, ha encoratjat als presents a seguir treballant.

En acabar l’acte, al mateix Teatre Foment s’ha representant l’obra teatral ‘Rossa de Foc’, a càrrec del Grup de Teatre Rellotge de Sorra Garriguenc, tot plegat en una jornada oberta a tothom, dones i homes, per promoure la igualtat i compartir experiències al voltant del paper transformador de les dones al territori.

Així, durant tot el matí s’han pogut visitar al CAMP (Centre de les Arts i la Memòria de Ponent) de Juneda les exposicions ‘Minferri (Les arrels de l’agricultura a Ponent)’, ‘Caliquenyo (El tabac clandestí de Ponent)’ i ‘Artistes amb tractor’, de Sara Boldú Botam. També s’ha fet el recorregut guiat ‘Porxats i centre cultural del poble’, un dinar al Poliesportiu Municipal i una sessió de ball.

Juneda, 5 de juliol de 2025

Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat