El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha posat en valor la marca ‘Gust de Lleida’ com a eix estratègic per enfortir la identitat gastronòmica del territori
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident Agustí Jiménez, ha participat aquest dilluns en la vintena edició del Caragol Tour, l’esdeveniment que marca el compte enrere per a la celebració de l’Aplec del Caragol 2025 i que ha tingut lloc al Centre Comarcal Lleidatà de Barcelona. Amb un gest que reflecteix el seu compromís amb la dinamització cultural, el president Talarn ha formalitzat la seva adhesió com a soci del Centre Comarcal Lleidatà, obrint la porta a noves oportunitats de col·laboració. A la presentació també hi ha assistit Ferran Perdrix, president de la Fecoll; Mònica Terrado, directora de Turisme de Lleida; Joan Gòdia, director general Empreses Agroalimentàries; Carol Duran, directora general de Cultura Popular, i José Crespín, subdelegat del govern a Lleida.
En la seva intervenció, el president Talarn ha expressat la satisfacció de la Diputació de Lleida per acompanyar l’inici d’aquesta nova edició del Caragol Tour, destacant que aquest esdeveniment simbolitza l’inici del compte enrere per a l’Aplec del Caragol 2025, “una festa que, des de la seva creació l’any 1980, s’ha convertit en un dels estendards de la capital de la nostra Terra d’Oportunitats”.
Talarn ha subratllat la importància de celebrar aquest inici al Centre Comarcal Lleidatà, considerant-ho una declaració d’intencions de l’orgull lleidatà i ha recordat que, “després d’un procés de remodelació, aquest espai s’ha recuperat com a punta de llança de les propostes que reivindiquen l’essència de Lleida, Pirineu i Aran a la capital del país”. El president també ha emfatitzat la doble vessant de l’Aplec: festiva i gastronòmica, emmarcant la diada dins de la iniciativa ‘Gust de Lleida’. “Una marca impulsada per la Diputació que busca reforçar la identitat gastronòmica de Lleida, Pirineu i Aran”.
En aquest sentit, Talarn ha destacat que la Fecoll ja ha incorporat aquesta marca a la seva cartelleria, i que altres entitats, ajuntaments, productors i empreses també ho estan fent. “‘Gust de Lleida’ és més que una marca; és un canvi estratègic que permet reforçar la identitat gastronòmica de la regió, mostrant amb orgull la qualitat de tot el cicle de qualsevol aliment: des del seu cultiu fins que arriba a la taula”.
L’acte ha conclòs amb un dinar inaugural, on els assistents han pogut gaudir d’una caragolada amb ‘Gust de Lleida’, reafirmant així el compromís de la Diputació en la promoció de la gastronomia local i les tradicions que defineixen la identitat de la demarcació.
Barcelona, 7 d’abril de 2025
Per a més informació: www.diputaciolleida.cat
Telèfons de contacte: 973.24.92.00
premsa@diputaciolleida.cat