Vinaixa celebra la 16a edició de la Fira de l’Oli i la Pedra posant en valor els dos elements més reconeguts del municipi

La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, ha participat en l’esmorzar popular i ha visitat la fira

La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, ha participat aquest diumenge en l’esmorzar popular que s’ha celebrat a Vinaixa amb motiu de la 16a edició de la Fira de l'Oli i la Pedra. Perelló ha arribat acompanyada per Enric Mir, vicepresident cinquè de la Diputació, a l’Ajuntament de Vinaixa, on ha estat rebut per l’alcalde, Jordi Sarlé, per la directora general d’Administració Local de la Generalitat, Rosa Vestit, i per la resta de corporació municipal. Des d’allí s’han traslladat a la seu de la Cooperativa del Camp, on s’ha celebrat l’esmorzar. En acabar, han tornat a l’Ajuntament, on la presidenta de la Diputació de Lleida al Llibre d’Honor de l’Ajuntament. Perelló ha expressat que “en el territori de Lleida som productors d’aliments de primera necessitat” i que “això ha de ser un valor afegit més, com en el cas de l’oli a Vinaixa, un producte per excel·lència, indispensable i amb una sortida important”. L’estada de Rosa Maria Perelló ha acabat amb una visita per la Fira de l’Oli i la Pedra, un certamen que té com a objectius la promoció de dos dels productes més preuats i reconeguts del municipi, com són l'oli d'oliva verge extra i la pedra natural, a la que enguany s’hi afegeix també la pedra seca, reconeguda recentment Patrimoni Mundial per la UNESCO. La Fira també ofereix exposicions, tallers i rutes sobre la història de la localitat. Vinaixa, 31 de març de 2019