Unitat i compromís per al nou Estat
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha fet una crida als partits compromesos amb el dret a decidir a actuar de forma unida i unívoca davant del procés d’emancipació nacional. “Si no s’actua de forma unitària estarem traint el mandat que ens ha atorgat el poble de Catalunya i donarem pistes a un Estat centrat exclusivament en dinamitar el procés”, ha dit Reñé en l’ofrena que la institució ha fet a la Seu Vella amb motiu dels actes de la Diada Nacional de Catalunya. La celebració s’ha avançat de data per facilitar la participació a la convocatòria de V que tindrà lloc a Barcelona aquest dijous. Per Reñé, “aquest Onze de Setembre ens acosta, a un dels actes de força democràtica més importants dels últims 300 anys” i és “l’últim gest d’inflexió col•lectiva abans que el poble sigui consultat”. L’ofrena floral a la Seu Vella ha comptat amb la participació de diferents diputats de la corporació provincial, que alhora tenen previst assistir aquest dijous a la mobilització convocada a Barcelona. Joan Reñé ho farà des del tram 6.
