Rosa Maria Perelló inaugura el Parc Ton de Cal Massó d’Anserall, a Les Valls de Valira
Es tracta d’un equipament llargament reivindicat que donarà servei als veïns i embellirà l’entorn del Monestir de Sant Serni
La presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, ha presidit avui la inauguració del Parc Ton de Cal Massó d’Anserall, a Les Valls de Valira. Perelló ha estat rebuda a l’Ajuntament de Les Valls de Valira per l’alcalde Ricard Mateu i la resta de la corporació municipal. La presidenta, que anava acompanyada pel diputat Antoni Navinés, ha signat al Llibre d’Honor del municipi. Des d’allí s’han traslladat a peu al Monestir de Sant Serni, on han assistit a una Missa oficiada per l’arquebisbe de La Seu d’Urgell i copríncep d’Andorra, Joan-Enric Vives, a la que també ha assistit mossèn Josep Maria Mauri, representant personal del copríncep episcopal, vicari general i ecònom diocesà del Bisbat d’Urgell. En acabar, i al mateix monestir, el grup de música antiga Caterva ha ofert un concert. Posteriorment, l’acte s’ha traslladat a l’exterior del Monestir, on s’ha procedit a la inauguració del Parc Ton de Cal Massó i s’ha celebrat un vermut popular. En la seva intervenció, Rosa Maria Perelló s’ha congratulat pel fet que la Diputació de Lleida hagi pogut contribuir a dotar el municipi d’un equipament llargament reivindicat i del que fins ara no disposava, un espai públic situat a la cara nord del monestir, amb mobiliari urbà, una zona verda, una zona amb jocs infantils i un camp de futbol amb porteries. El parc, ha assegurat Rosa Maria Perelló, és “la materialització d’un esforç i un compromís municipal al qual la Diputació de Lleida ha tingut l’honor de participar”, com també ha fet abans “en altres obres de millora de serveis i de patrimoni” dutes a terme a la comarca, com ara les esglésies d’Asnurri, Os de Civis o Bescaran. Tot plegat, ha afegit la presidenta, dins una aposta per una “major qualitat de vida” de la gent del territori i per un “major compromís en les àrees de muntanya que en els espais urbans”, perquè “aquells serveis que es donen per suposats a les ciutats, en un petit municipi poden ser la clau per al seu sustentament econòmic i per frenar el despoblament”. En contrapartida, ha continuat Perelló, els petits municipis tenen al seu favor la “proximitat” de la gent amb els seus alcaldes i regidors, una proximitat a la que es vol afegir la Diputació amb projectes “d’abast pirinenc”, com ara el desplegament de la fibra òptica a tot el territori, diverses iniciatives de caire europeu en biomassa i dinamització turística i una acció continuada en equipaments i centres sanitaris, com en el cas del Sant Hospital de la Seu d’Urgell, ha afegit Rosa Maria Perelló. L’equipament servirà per donar servei a la població i també per embellir l’entorn del Monestir. Cal recordar que el nom del parc (Ton de Cal Massó) respon al d’un jutge de Pau que va exercir al municipi durant prop de 30 anys, i el terreny on ara s’ha ubicat el parc –un antic hort familiar– va ser venut pels seus hereus a l’Ajuntament per tal de construir-lo. Anserall, 2 de desembre de 2018
